۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۳۱۹۰۷۶
وزیر کشور در نشست خبری:

نتیجه هشتاد درصد شعبه ها تا امشب اعلام می شود/ انتخابات بدون مشکل امنیتی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ وزیر کشور در نشست خبری از اعلام نتیجه حدود هشتاد درصد شعب اخذ رای تا امشب خبر داد و اعلام کرد که انتخابات بدون هیچ گونه مشکل امنیتی برگزار شد.
رحماني فضلي وزير کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست خبری که دقایقی قبل در محل ستاد انتخابات کشور برگزار شد، از حضور مردم در انتخابات تشکر کرد.
 
وی با بیان این که انتخابات در فضای آرام سیاسی و امنیتی برگزار شد، گفت: ما هیچ مشکل حاد امنیتی نداشتیم، این توفیق بسیار بزرگی برای نظام با توجه به شرایط منطقه است، به لحاظ سیاسی نیز با وجود برخی تندروی ها که قبل از انتخابات صورت گرفت، فضای آرامی داشتیم، الان نیز فضای آرامی داریم و رسانه ها منطقی حرکت کردند.
 
رحمانی فضلی افزود: امیدواریم همین فضای آرام و با نشاط بعد از اعلام قطعی نیز ادامه داشته باشد، مردم نقش خود را ایفا و دین خود را ادا کردند، الان وظیفه مجلس و دولت و احزاب و گروه ها است که مطالبات مردم را دنبال کنند و پاسخ دهند.
 
رحمانی فضلی با تشریح آخرین وضعیت شمارش آراء تصریح کرد: امیدواریم امشب بتوانیم هفتاد الی هشتاد درصد شعبه ها را اعلام کنیم.
 
وزیر کشور تصریح کرد: البته آرای همه شعبه ها شمرده شده، منتهی در مرحله تطبیق قدری امور زمان بر است، امشب سعی می کنیم اگر همکاری مستمر باشد آمار را اعلام کنیم.
 
وزیر کشور اعلام کرد: بخشی از خبرگان و مجلس تهران را داریم، اما تعداد آنچه ثبت شده رقم آنچنان بالا نیست که بتواند سر خط مشخصی را روشن کند.
 
وی درباره میزان مشارکت مردم گفت: در خبرگان خیلی از حوزه ها مشخص شده است، خبرگان همه امورش دست شورای نگهبان است، خودشان نهایی می کنند و در اختیار ما قرار می دهند و ما اعلام می کنیم.
 
وزیر کشور یادآورشد: چون خبرگان استانی است، حتما نیاز به تجمیع است و حتما باید همه آرا شمرده شود.
 
رحمانی فضلی اضافه کرد: آمار استعلام شده مشخص است، بر این مبنا 33 میلیون نفر که 61 درصد حائزین است را ثبت شده داریم، اما مهم آرای ماخوذه است که جمع بندی نهایی آن بعد از پایان شمارش انجام می شود.
 
وزیر کشور درباره اعلام نتایج غیر رسمی مجلس خبرگان از سوی برخی خبرگزاری ها نیز، گفت: قبل از این که دستور العمل شورای عالی فضای مجازی به ما ابلاغ شود، همه تخلفات را در کمیته ای مطرح کردیم، همه هم ارجاع شده، برخی در حد تذکر بوده، برخی تخلفات اداری بوده، برخی به شورای نگهبان ارجاع شده است، بخشی نیز به قوه قضاییه ارسال کرده ایم.
 
وزیر کشور خاطرنشان کرد: بیش از سیصد تخلف را در سایت ها و فضای مجازی احصا کردیم، مسائل در حال بررسی است، بیش از 150 نشریه و روزنامه نیز تخلف داشتند که باید به دقت پیگیری شود و ما این را پیگیری خواهیم کرد.

 

وی در خصوص رای دادن در شهرهای مختلف، ابراز داشت: از هرجای ایران رفتن و رای دادن مجاز است، اما اگر این کار سازماندهی شود، برای امر رای گیری یک تخلف است، دو روز مانده به انتخابات مسائلی مطرح شد، اما جز سه مورد اتوبوسی که در حسن آباد پلیس راه بازگرداند مورد دیگری نداشتیم، در آن زمان ما به پلیس راه قم نیز دستور دادیم تا عبور و مرورها را بررسی کند.

 

رحمانی فضلی در خصوص مشارکت در استان تهران، بیان داشت: حدودا دو میلیون و نهصد هزار استعلامی در شهر تهران داریم، نزدیک به 4 میلیون نفر در استان تهران استعلام رای دهی شده اند، ما احتمال می‌دهیم در استان تهران 45 درصد و 42 درصد تهران مشارکت بوده باشد.
 

 

رحمانی فضلی ابراز داشت: در برخی جاها به دلیل قومی و طایفه ای بودن بالاتر از آمار لازم نیز شرکت شده است، این مضوع هم نشانه نشاط سیاسی افراد است، از ابتدا هم کمیته امنیتی بنا داشت تا 60 شهر را به صورت امنیتی مد نظر داشته باشد.

 

وی اضافه کرد: بنده عملکرد ستاد انتخابات را خوب ارزیابی می کنم، بیش از 1 میلیون نفر کار را اجرا کردند در کل کشور با مشکلات خاص خود، وضعیت خوبی را رقم زدند./856/پ202/ج

ارسال نظرات