۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۳۱۹۱۰۳
مدیر دفتر آیت الله نجفی:

عشائر همیشه در کنار مرجعیت ایستاده‎اند

خبرگزاری رسا ـ مدیر دفتر یکی از مراجع تقلید نجف به نقش عشائر عراق در دفاع از اراضی این کشور اشاره کرد و خاطرنشان کرد که عشائر همیشه در کنار مرجعیت بودند.
حجت الاسلام شيخ علي نجفي، مدير دفتر حضرت آيت الله شيخ بشير نجفي، از مراجع تقليد نجف اشرف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ علی نجفی، مدیر دفتر حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی، از مراجع تقلید نجف اشرف، با جمعی از شیوخ عشایر ذی قار دیدار کرد و گفت: عراق عشائر بسیار غیور و شجاعی دارد که موجب افتخار، عزت و کرامت این ملت هستند.


وی افزود: عشائر در طول تاریخ نقش بسزایی در دفاع از اراضی و مقدسات خود ایفا کردند و همیشه در کنار مرجعیت دینی در نفج اشرف ایستاده‎اند.


مدیر دفتر حضرت آیت الله نجفی با اشاره به تاریخ عراق خاطرنشان کرد: عشائر از انقلاب 1920 میلادی (ثورة العشرین‎) تاکنون در همه صحنه‎های حضور داشتند. عشائر غیور امروزه با رشادت و جان فشانی در مقابل جریان تروریستی و تکفیری داعش ایستاده‎اند.


وی بر ضرورت حفظ وحدت عشائر و طائفه‎های مختلف تاکید کرد و اظهار داشت: حفظ اتحاد طائفه و قبیله‎های مختلف عراق موجب آبادانی و پیشرفت عراق می شود.


حجت الاسلام نجفی مشکلات داخلی عراق به ویژه اختلاف‎های طائفه‎ای را موجب ناراحتی مراجع تقلید دانست و تصریح کرد: گفت‎وگو بهترین راه حل برای پایان اختلافات است. قانون باید در همه جا حاکم باشد و عقلا به ویژه سران عشائر مانع از هر گونه درگیری و کشتار در بین قومیت‎های مختلف شوند./994/ب902/د

ارسال نظرات