۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۳۱۹۳۰۶

تغییر کتب درسی مصر به نفع رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ دولت مصر، محتوای کتاب های درسی مقاطع مختلف تحصیلی این کشور را به نفع رژیم صهیونیستی تغییر داد.
مصر و اسرائيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سایت صهیونیستی "المصدر" به گرم شدن بیشتر روابط بین دولت عبدالفتاح السیسی، رییس جمهوری کنونی مصر و رژیم صهیونیستی پرداخت.

 

این پایگاه خبری به نقل از یک تحلیلگر مسائل کشورهای عربی در رادیوی رژیم صهیونیستی از زمینه سازی دولت السیسی برای تغییرنگرش مصری ها نسبت به این رژیم از جمله تغییر در محتوای کتابهای درسی به نفع صهیونیستها خبر داد.

 

به گفته " جاکی خوجی " تحلیلگر مسائل کشورهای عربی، از زمان انتخاب عبدالفتاح السیسی به عنوان ریاست جمهوری مصر، اصلاحاتی در کتابهای درسی در وزارت آموزش مصر درحال انجام است به طوری که این وزارتخانه مطالب بیش از 1300 عنوان کتاب آموزشی از کلاس اول تا دوازدهم را تغییر داده است.

 

خوجی گفت: برخی از تغییرات درباره توافق صلح اسرائیل و مصر در سال 1979 میلادی است که در کتابهای درسی کلاس نهم به آن اشاره شده است.

 

جاکی خوجی تصریح کرد: در کتاب های درسی مصر با توضیح کامل این توافقنامه، بندی از آن که درباره روابط دوستانه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دو طرف است، نیز گنجانده شده است.

 

وی همچنین افزود: تغییر دیگر کتابهای درسی مربوط به حذف بخشهایی است که نقش جنبش اخوان المسلمین در تاریخ مصر را می ستاید؛ بخشهایی که در دوره حکومت محمد مرسی به دست رهبران اخوان در کتاب ها گنجانده شده بود.

 

به گفته این تحلیلگر سیاسی، یکی دیگر از تغییرات کتاب های درسی مصر، مربوط به بررسی نقش حسنی مبارک در جنگ اکتبر سال 1973 است؛ مبارک در دوره ریاست جمهوریش در کتابهای درسی به عنوان "بزرگترین پیروز" در جنگ اکتبر معرفی شده بود؛ اما امروز در کتابهای جدید تاریخ، فقط به عنوان فرمانده ای معرفی می شود که در نیروی هوایی خدمت کرده است./982/ب102/د

ارسال نظرات