۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۳۱۹۳۴۴
حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی:

رأی مردم در نظام واقعی است/ انتخابات پایه های نظام را تحکیم می کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که حضور حداکثری مردم در انتخابات‌های نظام، پشتوانه عزت و اقتدار جامعه اسلامی است، گفت: صرف نظر از نتایج اعلام شده، شرکت فعالانه مردم در انتخابات هفتم اسفند قابل تقدیر و تشکر نشان دهنده آگاهی و بصیرت جامعه است.
آيت الله عبداللهي عضو مجلس خبرگان رهبري

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به حماسه حضور مردم در انتخابات هفتم اسفندماه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نظامی متکی بر ایمان و قانون اساسی است که با انتخاب، گزینش و اراده مردم، اداره می‌شود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اسلامیت و جمهوری نظام اسلامی عنوان کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات هفتم اسفندماه، بیانگر این است که مردم سالاری نظام، امری واقعی بوده و سال‌ها است که جامعه و مردم ما، این واقعیت را به نمایش گذاشته‌اند.

 

وی ادامه داد: حضور حداکثری مردم در انتخابات‌های نظام، پشتوانه عزت و اقتدار جامعه اسلامی است؛ این برای جهان محسوس بوده و حتی کسانی که از این حضور ناراحت هستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی ابراز کرد: از نگاه قرآن، دو جهاد نظامی و سیاسی در دین مبین اسلام وجود دارد؛ حضور یکپارچه در انتخابات، جهادی سیاسی بوده و یک ارزش و وظیفه دینی است.

 

وی با بیان این‌که حضور در انتخابات سبب تحکیم نظام می‌شود، افزود: بر اساس فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی، تحکیم نظام از امری واجب‌تر است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ همانطور که حضور در 22 بهمن یک حرکت سیاسی برای تحکیم نظام به حساب می‌آید، حضور در انتخابات‌ها هم گامی برای عزت و اقتدار نظام اسلامی است.

 

وی یادآور شد: حضور در انتخابات از نگاهی دیگر، بیعت با ولی فقیه بوده و بیعت با او، بیعت با رسول خدا(ص) است؛ همچنین بیعت با پیامبر اکرم(ص) بیعت با حضرت حق است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی تأکید کرد: صرف نظر از نتایج انتخابات، شرکت فعالانه مردم در انتخابات هفتم اسفند قابل تقدیر و تشکر نشان دهنده آگاهی و بصیرت جامعه است./997/ت302/ج

ارسال نظرات