۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۳۱۹۳۹۵

اخبار کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ مراسم خاکسپاری پیکر فرج الله سلحشور در امامزاده سید جعفر و حمیده خاتون باغ فیض، ابلاغ دستورالعمل اجرایی مسابقات قرآن سال 95 به استان‌ها و آغاز چهارمین بازرسی ادارات استانی از ستاد مرکزی سازمان اوقاف از اخبار کوتاه سازمان اوقاف و امور خیریه به شمار می‌رود.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم تشییع پیکر مرحوم فرج الله سلحشور کارگردان سریال یوسف پیامبر ساعت 10 صبح یکشنبه از بزرگراه اشرفی اصفهانی خروجی باغ فیض برگزار ‌شد.

 

بنابراین گزارش، پیکر مرحوم سلحشور در صحن امامزاده سید جعفر و حمیده خاتون واقع در باغ فیض به خاک سپرده شد.

 

دستورالعمل اجرایی مسابقات قرآن سال 95 به استان‌ها ابلاغ شد

حجت الاسلام و المسلمین حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: دستورالعمل اجرایی برگزاری مسابقات قرآن سال 95 آماده شده و به استان‌ها ابلاغ شده است تا استان‌ها در جریان بازه زمانی مسابقات قرآن سال آینده قرار بگیرند.

 

وی افزود: پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی مسابقات سال 95 به استان‌ها، بازخوردها و نظرات استان‌ها در‌خصوص بازه زمانی مسابقات را نیز دریافت کرده‌ایم تا به یک جمع‌بندی برسیم.

 

حسینی عنوان کرد: مرحله کشوری مسابقات قرآن در سال 95 دیگر به‌صورت مجزا نخواهد بود و طی دو هفته در مهرماه 95، تمامی مسابقات قرآن، اذان، ابتهال و تواشیح و همخوانی در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مسابقات سراسری سال 95 یک هفته ویژه بانوان و یک هفته ویژه آقایان برگزار می‌شود و دیگر مثل امسال نخواهد بود که مسابقات قرآن در یک زمان و مسابقات تواشیح و ابتهال در زمان دیگری برگزار شود و تمامی مسابقات به صورت متمرکز برگزار می‌شوند.

 

چهارمین بازرسی ادارات استانی از ستاد مرکزی سازمان اوقاف آغاز شد

حجت الاسلام و المسلمین محمدی ، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست توجیهی بازرسی ستاد سازمان توسط ادارات اوقاف تهران ، گلستان ، همدان و سمنان با اشاره به اینکه بازرسان باید ضعف ها و نقص ها را بطور کامل رصد و گزارش کنند، اظهارداشت: معاونت ها و ادارات کل سازمان باید انتقادها و پیشنهادها را بپذیرند که براساس کلام معصوم(ع) که این نشان از کمال انسان است.

 

وی با اشاره به اینکه مسئولان ستاد زمینه بازرسی را فراهم کنند، افزود: بازرسی براساس اخوت و برادری انجام گیرد.

 

حجت الاسلام محمدی خطاب به افراد بازرس تصریح کرد: بازرسی ها طبق برنامه سال 94 صورت گیرد و وظایف اصلی هر معاونت و اداره کل مورد توجه قرار گیرد و در نظر داشته باشید ستاد سازمان متفاوت با اداره کل استان یا اداره شهرستان است.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ارائه طرح و ایده، برنامه ریزی، ابلاغ برنامه و نظارت برعهده ستاد سازمان است، افزود : ستاد سازمان وظیفه اداره 31 استان کشور را برعهده دارد و باید تکالیف 31 استان را در حوزه خود بررسی کنند.

 

وی با بیان اینکه بازرسان معایب و محاسن را به دور از حب و بغض ثبت کنند، تصریح کرد: یکی از وظایف مهم ستاد ، ایجاد هماهنگی و همراهی با سایر مجموعه هاست زیرا امور به تنهایی قابل اجرا نیست.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه اعضا ستاد سازمان، معاونت ها و ادارات کل همه عضو یک خانواده هستند، گفت: در بازرسی ها حسن اخلاق و معاشرت دینی با دیگران رصد شود.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه پرهیز از تصدی گری و عدم مشغولیت به کارهای اجرایی از وظایف ستاد سازمان است، افزود : ستاد سازمان در مواردی خاص اعم از صدور برخی مجوزها، برگزاری مسابقات بین المللی قرآن، اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن و ... کارهای اجرایی انجام می دهد اما در باقی طرح ها و برنامه ها وظیفه راهبری و نظارت و کنترل را برعهده دارد.

 

وی پاسخگویی و مشکل گشایی از ادارات استانی و شهرستانی را از دیگر وظایف ستاد سازمان برشمرد و افزود: بازرسان باید رصد کنند که چرا برخی امور و برنامه ها در ستاد سازمان معطل می ماند و با ارائه پیشنهاد و راهکار یک پله ستاد سازمان را به جلو هدایت کنند.

 

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه بازرسی ستاد یک سازمان توسط ادارات کل استانها در سطح دستگاههای اجرایی بی نظیر است، خاطرنشان کرد: این طرح برای چهارمین سال متوالی در سازمان اوقاف در حال اجراست که البته باید عملکرد و نقاط قوت تیم های بازرسی طی این سالها نسبت به سال قبل مقایسه و رصد شود./1325/د101/ی

 

منبع: سازمان اوقاف

ارسال نظرات