۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۳۱۹۴۱۴
از نیمه اسفندماه جاری صورت می‌گیرد؛

آغاز ثبت‌نام طلاب سطح سه در مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: ثبت‌نام از متقاضیان تحصیل در این حوزه علمیه در سطح سه از نیمه اسفندماه جاری آغاز شده و تا اواخر فروردین‌ماه سال جدید ادامه خواهد داشت.
حجت الاسلام اسماعيلي - مدير حوزه علميه تخصصي امام خامنه اي بجنورد

حجت‌الاسلام علی اسماعیلی، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از آغاز ثبت‌نام طلاب در این حوزه علمیه تخصصی خبر داد و افزود: نام‌نویسی از طلاب متقاضی تحصیل در مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد برای سال تحصیلی آتی از پانزدهم اسفندماه امسال آغاز شده و تا اواخر فروردین‌ماه سال جدید ادامه خواهد داشت.

 

وی بابیان اینکه این حوزه علمیه تخصصی از طلاب سطح یک علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های تخصصی علوم و معارف قرآنی و کلام اسلامی ثبت‌نام می‌کند، اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید در مجموع 30 طلبه در دو رشته مزبور جذب می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام اسماعیلی با اشاره به اینکه همه طلاب و مشتاقان تحصیل در این رشته‌های تخصصی که حداقل سطح یک حوزه‌های علمیه را گذرانده باشند می‌توانند برای تحصیل در این مدرسه علمیه نام‌نویسی کنند، خاطرنشان کرد: بر این اساس همه طلاب دارای گواهی اتمام و یا اشتغال به تحصیل در پایه ششم حوزه‌های علمیه، طلاب سطح دو و یا حتی طلاب دارنده مدارک تحصیلی بالاتر که علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های تخصصی علوم و معارف قرآن و کلام اسلامی هستند می‌توانند برای شرکت در آزمون پذیرش این مدرسه علمیه ثبت‌نام کنند.

 

به گفته وی طلاب و افراد علاقه‌مند به تحصیل در این حوزه علمیه تخصصی می‌توانند با مراجعه به سایت حوزه علمیه خراسان به نشانی www.hozehkh.com نسبت به ثبت‌نام برای شرکت در آزمون ورودی اقدام کنند.

 

حجت‌الاسلام اسماعیلی وی با اشاره به شرایط نام‌نویسی برای تحصیل در مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، اظهار کرد: ارائه گواهی اتمام و یا اشتغال به تحصیل در پایه ششم حوزه، داشتن حداکثر 25 سال سن که مدت زمان تحصیلات بیشتر و خدمت سربازی به حداکثر سن افزوده می‌شود و قبولی در آزمون کتبی، شفاهی و مصاحبه از جمله شرایط موردنیاز برای متقاضیان تحصیل در مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد است.

 

وی اضافه کرد: بعد از پایان ثبت‌نام متقاضیان در اواخر فروردین‌ماه آتی، آزمون کتبی ورود به مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه 95 برگزار شده و نتیجه آزمون نیز یک هفته پس از آن مشخص می‌شود.

 

حجت‌الاسلام اسماعیلی افزود: بعد از اعلام نتایج آزمون کتبی، متقاضیانی که حد نصاب نمره ورودی را کسب کرده باشند برای مصاحبه دعوت شده و اسامی نهایی پذیرفته‌شدگان نیز قبل از امتحانات خرداد و پایان سال مدارس علمیه اعلام خواهد شد.

 

وی با اشاره به مزایای تحصیل در رشته‌های تخصصی این مدرسه علمیه، اظهار کرد: اعطای دانشنامه سطح سه حوزه علمیه به فارغ‌التحصیلان، امکان ادامه تحصیل در مقطع سطح چهار حوزه و مراکز آموزش عالی کشور، فراگیری مهارت مدیریت، تحقیق، تدریس و تبلیغ و معرفی جهت انجام فعالیت‌های پژوهشی، تدریسی و تبلیغی از جمله مزایای تحصیل و کسب مدرک در مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد به شمار می‌روند.

 

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد در ادامه بابیان اینکه افزون بر طلاب تخصصی سطح سه، در این حوزه علمیه طلاب تحت برنامه سطوح دو و سه حوزوی نیز پذیرش می‌شوند، خاطرنشان کرد: در این بخش نیز برای سال تحصیلی آتی حدود 20 طلبه تحت برنامه سطوح دو و سه و حوزوی پذیرش خواهند شد.

 

حجت‌الاسلام اسماعیلی تصریح کرد: ترم تابستانی مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد پس از ماه مبارک رمضان و سال تحصیلی جدید آن از اواخر شهریورماه سال آتی آغاز می‌شود.

 

گفتنی است، راه‌اندازی مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای، بعد از سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی در مهرماه سال 91 و تأکید معظم له بر این موضوع که خراسان شمالی می‌تواند دارای یکی از حوزه‌های جامع با سطوح عالی تحصیلی باشد، در دستور کار قرار گرفت و این مدرسه از سال 93 فعالیت خود را آغاز کرد.

 

پیش از راه‌اندازی این مدرسه تخصصی در بجنورد، امکان تحصیل طلاب در مدارس علمیه استان خراسان شمالی تنها تا سطح یک (کاردانی) و دو (کارشناسی) امکان‌پذیر بود و پس از آن طلبه‌ها برای ادامه تحصیل خود بالاجبار به حوزه‌های علمیه دیگر نظیر مشهد و قم مهاجرت می‌کردند که این موضوع خود عواقب و مشکلات دیگری از جمله کمبود روحانی در خراسان شمالی را در پی داشت.

 

شایان ذکر است، در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان‌های مختلف این استان شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند./9314/302/ب1

ارسال نظرات