۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۳۱۹۴۴۸
حجت‌الاسلام شرفخانی خبر داد؛

ثبت نام یک میلیون و 280 هزار نفر در طرح ملی حافظان قرآن کریم

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و خیریه گفت: ستاد تربیت حافظان در اوقاف برنامه ریزی و سهیه تربیت یک میلیون حافظ را بر عهده گرفته است که در عرض 4 سال یک میلیون و 280 هزار نفر در طرح ملی حافظان قرآن کریم ثبت نام کردند.
حجت الاسلام احمد شرفخاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم که در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، با اشاره به بزرگ ترین رویداد قرآنی کشور، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند در کشور ما باید 10 میلیون حافظ وجود داشته باشد بر همین اساس سازمان اوقاف نیز تربیت یک میلیون حافظ را بر عهده گرفت.

 

وی عنوان کرد: ستاد تربیت حافظان در اوقاف برنامه ریزی و سهیه هر استان و شهرستان مشخص شد تا یک میلیون حافظ را داشته باشیم، که در عرض 4 سال یک میلیون و 280 هزار نفر در طرح ملی حافظان قرآن کریم ثبت نام کردند.

 

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و خیریه اظهار داشت: در کل کشور کلاس‌ها در آستان مقدس امامزاده‌ها، مساجد، حسینه‌ها و بقاع متبرکه شروع شد و خروجی نهضت حفظ قرآن ضرورت دارد که نسبت به کلاس‌ها ارزیابی لازم را داشته باشیم بر همین اساس آزمون سراسری طراحی شد.

 

حجت‌الاسلام شرفخانی بیان داشت: آزمون سراسری در 2 بخش شفاهی و کتبی برگزار می‌شود و یک آزمون هم به شکل کنکوری در سراسر کشور در یک ساعت برگزار می‌شود، که در سال جاری بیش از 400 هزار نفر کارت ورود به جلسه صادر شده است که در 360 شهرستان و 500 حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

 

وی گفت: کسانی که از 100 نمره 70 به بالا را کسب کنند برای آنها گواهینامه رسمی صادر می‌شود در قرعه‌کشی جوایز ارزنده‌ای با مبلغ بیش از 100 میلیون تومان برای آنها در نظر گرفته شده است، همچنین کمک هزینه حج، عتبات عالیات و مشهد مقدس از سوی استان‌ها در نظر گرفته شده است.

 

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و خیریه ابراز کرد: این آزمون در 11 رشته شامل هشت حفظ ترتیبی و سه رشته حفظ موضوعی قرآن کریم انجام می‌شود، 40 سوال برای هر رشته به صورت تخصصی از سوی اساتید حفظ طراحی شده که به صورت تستی است.

 

حجت‌الاسلام شرفخانی با اشاره به راه‌اندازی مرکز تربیت مربی حفظ قرآن کریم در قم، خاطرنشان کرد: تا کنون شاهد تربیت 5 هزار و 500 مربی حفظ قرآن از همه استان‌ها بودیم، همچنین مربیان حفظ قرآن که در سطح استان ها نمره لازم را کسب کرده باشند برای حضور در دوره یک هفته‌ای تربیت حفظ قرآن به قم اعزام می‌شوند.

 

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و خیریه با اشاره به آموزش مجازی حفظ قرآن، اظهار داشت: این آموزش به صورت غیر حضوری و آنلاین انجام می شود، این آزمون ویژه افرادی که در کلاس‌های غیر حضوری این مرکز تربیت یافته‌اند که زمان آزمون آن جداگانه اعلام می‌شود.

 

حجت‌الاسلام شرفخانی بیان داشت: آزمون سراسری برای مربیان حفظ قرآن اوایل سال 95 در سراسر کشور برگزار خواهد شد، همچنین تربیت یک میلیون 200 هزار نفر طی 5 سال آینده در دستور کار قرار گرفته شده است./807/202/ب1

ارسال نظرات