۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۱۹۴۹۰

حکم حبس روحانی بحرینی تمدید شد

خبرگزاری رسا ـ حکم حبس عضو جمعیت الوفاق بحرین به بهانه احضار شاهدان جهت ادای شهادت برای چندمین بار متوالی تمدید شد.
شيخ حسن عيسي عضو جمعيت الوفاق بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شعبه چهارم دادگاه جنایی بحرین از فراخواندن شاهدان محاکمه حجت الاسلام شیخ حسن عیسی از اعضای جمعیت الوفاق و نماینده سابق پارلمانی این کشور و نیز 23 انقلابی دیگر برای ادای شهادت در این دادگاه خبر داد.


علی ظهرانی قاضی این دادگاه با اعلام این خبر افزود: شیخ عیسی و 23 تن دیگر به اتهام حمایت از گروهک‌های تروریستی، قتل دو پلیس و اقدام برای کشتار 6 مامور امنیتی دستگیر
شدند که پس از احضار شهود به دادگاه و ادای شهادت حکم مقتضی صادر خواهد شد.

 

از سوی دیگر در حالی 4 تن از متهمان این پرونده به دادگاه فراخوانده شدند که درخواستی برای حضور شیخ حسن عیسی و سایر زندانیان در جلسه دادگاه نشد. این افراد با حضور در دادگاه تاکید کردند که نه تنها اتهام‌های بیان شده ساختگی است بلکه اعتراف‌های ثبت شده در پرونده نیز تحت شکنجه‌های شدید گرفته شده است.


عبدالله شملاوی، جاسم سرحان و چند تن دیگر از اعضای هیات وکلای شیخ عیسی با حضور در دادگاه و شنیدن سخنان شاهدان و سخنان بازرسان پرونده از این روحانی بحرینی درخواست کردند که ضمن نفی تمامی اتهام‌ها هرگونه ارتباط با جرایم ثبت شده در پرونده را تکذیب کند زیرا ادله ارائه شده در اثبات گناهکار بودن وی کافی نیست.


وکلای این روحانی بحرینی تاکید کردند که با اطلاع از مفاد دادخواست‌های ارائه شده و شهادت شاهدان هیچگونه دلیل متقن و محکمی برای اثبات تهمت‌های بیان شده وجود ندارد و حتی اگر از این مساله نیز چشم پوشی کرد، مسلما ارتباط میان کمک به تروریست‌ها و یا پولشویی و ... وجود نداشته و دادگاه جنایی صلاحیت لازم برای بررسی تمامی این موارد به صورت یکجا را ندارد.


حجت الاسلام شیخ حسن عیسی چند ماه قبل به اتهام حمایت تسلیحاتی و مادی از تروریسم و به موجب قانون مبارزه با تروریسم از سوی ماموران امنیتی آل خلیفه به هنگام بازگشت از سفر خارجی در فرودگاه بین المللی بحرین بازداشت و تاکنون در زندان به سر می‌برد، در صورتی که تا کنون هیچ مدرک معتبری برای درستی این ادعاها ارائه نشده است./981/ب902/د

ارسال نظرات