۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۳۱۹۵۱۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

کمالات اخلاقی حضرت فاطمه الگویی برای زنان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: حضرت زهرای اطهر(س) با برخورداری از کمالات اخلاقی والا توانست برای دیگر زنان عالم الگو و اسوه شود.
حضرت زهرا(س)

حجت الاسلام سیدشکرالله زندوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به اینکه غربیان از همان ابتدا برای زن ارزشی قائل نبودند، گفت: با توجه به نگاه ابزاری غرب به زن، امروزه شعارهایی با موضوع حقوق زن سر داده و مدعی هستند که زن مورد تکریم جوامع غربی قرار گرفته است.

 

وی در ادامه افزود: تکریم زن در جوامع غربی، ادعای بی‌اساسی بیش نیست و با نگاه ابزاری به زن، مشکلات و معضلاتی بس بزرگ، دامنگیر زنان در جوامع غربی شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان برخورداری از یک زندگی ایده‌آل معنوی و اجتماعی را نیازمند تبیین و بکارگیری فضائل شخصیتی حضرت زهرا(س) دانست.

 

حجت الاسلام زندوی وجود بی نظیر فاطمه زهرا(س) را مایه ابهت و آبروی جاودانه زنان عالم عنوان‌کرد و گفت: حضور این بانوی گرانقدر در جامعه‌ای که زنان و دختران مورد نفرت و با بی‌مهری کامل قرار گرفته بودند سبب اعتبار و آبروی آنان شد.

 

وی تقوا و پیروی از رهنمودهای دین مبین اسلام را ملاک برتری خواند و ابراز داشت: در دین اسلام، ملاک برتری را زن یا مرد بودن، زشت یا زیبا و اینکه از کدام نژاد و قبیله بودن را قرار نداد، بلکه، تنها تقوا به انسان فضیلت می‌بخشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان اخلاق و صداقت حضرت فاطمه(س) را وجه تمایز و عامل مهم برتری وی بر دیگر خلایق عنوان کرد.

 

حجت الاسلام زندوی در ادامه ابراز داشت: حضرت زهرای اطهر(س) زنی وارسته بود و با برخورداری از کمالات اخلاقی والا توانست برای دیگر زنان عالم الگو و اسوه شود.

 

وی با تأکید بر اینکه زنان جامعه اسلامی باید حضرت زهرای مرضیه را الگو و اسوه خود قرار دهند، بیان داشت: حضرت فاطمه(س)، فردی اجتماعی بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در پایان با اشاره به نقش فاطمه زهرا(س) در خانه، وی را بهترین مادر برای فرزندان و شایسته ترین همسر معرفی کرد./851/303/ب2

ارسال نظرات