۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۳۱۹۶۴۹

علمای بحرین به فیلم ضد انقلابی شبکه العربیه واکنش نشان دادند

خبرگزاری رسا ـ علمای بحرین با واکنش به فیلم ضد انقلابی شبکه العربیه تاکید کردند که این فیلم فاقد هرگونه وجاهت قانونی و اعتبار است.
علماي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای شیعه بحرین در بیانیه‌ای نسبت به فیلم ضد انقلابی شبکه العربیه با نام «بحرین ... صندوق فوریه» واکنش نشان دادند.


در این بیانیه آمده است: در 14 فوریه 2011 ملت بحرین در چهارچوب حرکت مسالمت آمیز یکصدا به خروش آمده و اراده و علاقه خود در کسب آزادی، کرامت، عدالت، دموکراسی و حکومتی قانونی را اعلام کرد اما حاکمان بحرینی در پاسخ به حقوق قانونی و مطالبه‌های عادلانه مردم با کمک نیروهای خارجی به سرکوب مردم روی آوردند.


این بیانیه افزود: نظام حاکم بحرین برای توجیه رفتارها و جنایت‌های خود در برابر جامعه جهانی سیاست اتهام‌های غیر واقعی و دروغ‌های ساختگی را علیه جنبش ملی_مردمی در پیش گرفت، گاهی این حرکت عظیم مردمی را قومیت‌گرایی و گاهی آن را توطئه چینی کشورهای بیگانه توصیف کرد درحالیکه کمیته حقیقت‌یاب بحرین (بسیونی) تمامی این اتهام‌ها را بی‌اساس برشمرد.


علمای بحرین خاطر نشان کردند: به تازگی شبکه سعودی‌تبار العربیه مستندی را با عنوان «بحرین ... صندوق فوریه» پخش کرده است که گفته شده در این فیلم اعتراف‌های برخی از رهبران مخالف نظام وجود دارد.


علمای بحرین تصریح کردند: اعتراف‌های گرفته شده و منتشر شده در این فیلم به دلیل آنکه زیر شکنجه شدید ماموران امنیتی و به دور از هرگونه انسانیت، اخلاق و دین است و نیز به دلیل آمیختگی با برخی سخنان ناصواب و دروغ‌های ساختگی فضاحت آلود فاقد هرگونه ارزش و اعتبار است بنابر این نظام آل خلیفه برای اثبات ادعاهای دروغین خود نمی‌تواند به این مستند استناد کند.


این بیانیه ادامه داد: هرکس که این فیلم را مشاهده کند نه تنها دلیلی برای سخنان صاحبان حکومتی نخواهد یافت بلکه این مستند را دلیل متقن و محکمی برای محکومیت نظام به سبب بازداشت، شکنجه و زندانی کردن مخالفان سیاسی می‌یابد. این فیلم به وضوح نشان می‌دهد که رهبران انقلابی، مبلغان گفت‌و‌گو و مشوّقان اصلاح در جامعه بحرین هستند اما با این وجود به حبس ابد محکوم شدند.


علمای بحرین در پایان تاکید کردندکه علاقه و ارتباط مردم با رهبران دینی و سیاسی به جهت اخلاص و درستی کردار رهبران انقلابی قابل معامله و بازگشت‌پذیر نیست و اینگونه اعتراف‌های نمادین علاوه بر آنکه شکنجه و فشار را بر زندانیان و شخصیت‌های سیاسی در پی خواهد داشت، هیچ تغییری در عرصه واقعیت کشور ایجاد نخواهد کرد./981/ب902/د

ارسال نظرات