۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۳۱۹۷۰۵
پنج شنبه برگزار می شود؛

نخستین هم اندیشی جهاد تربیتی اخلاقی مدیران مدارس علمیه مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران از برگزاری نخستین کارگاه آموزشی طرح جهاد تربیتی اخلاقی با تأکید بر نقش مدیران مدارس علمیه در استان خبر داد.
مدير حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برگزاری نخستین کارگاه آموزشی طرح جهاد تربیتی اخلاقی با تأکید بر نقش مدیران مدارس علمیه در استان خبر داد.

 

وی با بیان این که این کارگاه آموزشی پنج شنبه این هفته با حضور همه مدیران مدارس علمیه مازندران و شهرستان بابل برگزار خواهد شد، ادامه داد: در این کارگاه آموزشی حجت الاسلام حسین خانی، معاون تهذیب حوزه های علمیه و حجت الاسلام حسینی، مدیر کل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه مهم ترین مباحث مورد به این بخش را مطرح خواهند کرد.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب مدیران و اساتید مدارس را الگوی اخلاقی خود می دانند، خاطرنشان کرد: مدیران مدارس علمیه ما نیز با شناخت صحیح نسبت به نیازهای یک طلبه رفتاری مناسب در ارتباط چهره به چهره با او داشته باشد.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که در حال حاضر مدیران مدارس علمیه ارتباط بسیار نزدیکی با طلاب دارند، تصریح کرد: اگر یک مدیر الگوهای اخلاقی مناسبی را در برخورد و ارتباط با طلبه مد نظر قرار ندهد نمی تواند اثرگذاری مناسبی در برخورد با طلبه داشته باشد.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که این کارگاه های آموزشی در مقاطع مختلف برای مدیران مدارس علمیه برگزار خواهد شد، افزود: در آینده ای نزدیک نیز این کارگاه آموزشی برای اساتید مدارس علمیه استان مازندران برگزار می شود.

 

وی با تأکید براین که اساتید حوزه نیز باید با شیوه های اخلاقی و اثرگذار ارتباط با طلاب آشنا شوند، بیان داشت: ارتباط صحیح و اثرگذار یک مدیر و یا استاد با طلبه می تواند زمینه رشد علمی و اخلاقی وی فراهم کند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران همچنین افزود: این دوره آموزشی ویژه مدیران مدارس علمیه استان روز پنج شنبه به مدت یک روز و در حوزه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد برگزار خواهد شد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که علما و بزرگان حوزه همواره بر توجه به مباحث اخلاقی تاکید داشته و دارند، خاطرنشان کرد: سیره علمی و اخلاقی مراجع تقلید و فقهای دینی ما بهترین الگو برای طلاب جوان است.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که فعالیت های حوزه بر دو محور اصلی علم و اخلاق استوار است، گفت: علم همراه با اخلاق می تواند در رساندن انسان به قله های تعالی بسیار اثرگذار باشد.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید براین که طلاب باید به مباحث اخلاقی توجه ویژه ای داشته باشند، افزود: آموزش و اخلاق دو بال برای حوزه است و موفقیت علمی حوزه در توجه ویژه به اخلاق و مباحث تهذیبی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام خمینی(ره) بر ضرورت توجه به مباحث تهذیبی در کنار علم آموزی تأکید داشتند، خاطرنشان کرد: به حتم علم بدون اخلاق و تهذیب نمی تواند عامل تعالی و رشد یک طلبه باشد به همین منظور باید مدارس علمیه به مسائل اخلاقی ویژه ای داشته باشند./950/302/ب1

ارسال نظرات