۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۳۱۹۷۱۶
کارشناس مسائل مذهبی:

اعتقاد جدی به کارهای معنوی و مخاطب شناسی لازمه تاثیر گذاری در فضای مجازی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حدادپور با اشاره به اینکه داشتن اعتقاد جدی به کارهای معنوی و مخاطب شناسی لازمه تاثیر گذاری در فضای مجازی است، گفت: جامعه حاضر به سایت ها و اشخاص منفعل کاری ندارد، چیزی که چشم دنیا را به سمت خودش خیره می کنند کسانی هستند که حرفی برای گفتن دارند، کار کردن در فضای مجازی باید با رویکرد غیر ثابت ولی هدف ثابت باشد.
حجت الاسلام حدادپور

حجت الاسلام محمدرضا حداد پور کارشناس مذهبی ، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با چگونگی کار کردن در فضای مجازی برای تاثیرگذاری بیشتر گفت: برخی افراد فکر می کنند که با وبلاگ یا وبسایت درست کردن می توانند خلاء فرهنگی و معنوی جامعه را پر کنند ولی حقیقت امر این است که تا زمینه های روان سایبریک را فراهم نکنیم کارهای ما مفید نخواهد بود.

 

وی ادامه داد: باید روش های شکار کردن وب گردها و کسانی که بدون هدف وارد فضای مجازی می شوند را بدانیم تا بتوانیم کاربران را جذب مطالب خود کنیم و مخاطبان خاص خود را جمع کنیم، در روایت داریم که دوستی کردن از دوست شدن سخت تر است از این رو حفظ مخاطبان از جمع کردن مخاطب سخت تر است.

 

کارشناس مسائل مذهبی، افزود: ایجاد وبلاگ مدت خیلی کمی طول خواهد کشید ولی چنین وبلاگ هایی تاثیرگذار نیستند و فقط رشد قارچ گونه دارند، جامعه حاضر به سایت ها و اشخاص منفعل کاری ندارد، چیزی که چشم دنیا را به سمت خودش خیره می کند کسانی هستند که حرفی برای گفتن دارند.

 

حجت الاسلام حدادپور، اظهار داشت: فردی که می خواهد کارش در فضای مجازی تاثیر گذار باشد باید در درجه اول اعتقاد جدی به کارهای معنوی و تاثیر گذار و به نفع دین و نظام داشته باشد، در روایت داریم که روزی به سر جامعه خواهد آمد که به هر طرف می نگرند تهاجمات مانند گرگ به آن ها حمله می کند.

 

وی در ادامه گفت: وقتی فرد ناسالم به دین حمله می کند و مبانی دینی را تخریب می کند خطرش از گرگ بیشتر است، مقابله با چنین شخصی ثواب هفتاد شهید خواهد داشت، همان طور که نشستن در مسجد جزء عمر انسان حساب نمی شود مقابله کردن با افراد منحرف و تخریب کننده در فضای مجازی هم جزء عمر حساب نمی شود چون عمر انسان در راه خدا مصرف شده است.

 

استاد دانشگاه ابراز داشت: باید حیطه سنی افراد در فضای مجازی را در نظر بگیریم، رده سنی 17 تا 29 سال در فضای مجازی خیلی فراوان است و متاسفانه مطالب مناسبی برای این رده سنی وجود ندارد.

 

حجت الاسلام حداد پور توضیح داد: آیت الله قزوینی که تاکنون ده بار ترور شده است و به گفته خودش هر بار حضرت زهرا(س) به کمکش آمده است، کارش را با یک وبلاگ شروع کرده است و واقعا در این زمینه زیبا کار کرده و در حال حاضر 600 وبلاگ زیر مجموعه موسسه ایشان کار می کنند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: کار کردن در فضای مجازی باید با رویکرد غیر ثابت ولی هدف ثابت باشد، یعنی با روش های مختلف باید کار کرد تا به محض این که با یک روش قصد مقابله داشتند روش دیگری جایگزین آن شود.

 

کارشناس مسائل مذهبی گفت: سایت یاهو پایان نامه دو نفر صهیونیست است که نام آن ابتدا یَهو "خدای یهودی ها" بوده ولی برای استفاده عموم مردم به یاهو تغییر نام پیدا کرده است، رویکرد این سایت کاملا مشخص نیست ولی وقتی تمام صفحات آن بررسی شود مشخص می شود که هدف آن اسلام ستیزی است.

 

حجت الاسلام حداد پور در پایان اظهار داشت: برای موفقیت در عرصه فضای مجازی باید با روانشناسی رنگ ها آشنایی داشته باشید تا بتوانید مخاطبان را جذب کنید، هم چنین از پرحاشیه کردن فضا دوری کنید و در موارد غیر تخصصی که در آن اطلاعاتی ندارید وارد نشوید، مطالب باید بصورت زنجیره ای و سوال برانگیز باشد، مطالب موسمی و تک منبری تاثیرگذاری چندانی ندارد./869/303/ب3

ارسال نظرات