۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۳۱۹۷۲۷
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

جلوه آسمانی ملکوت در زمین چهره حضرت زهرا بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نام هرکس معرف شخصیت اوست، گفت: نام ها و القاب حضرت فاطمه(س) به خوبی شخصیت این بانوی بزرگوار را معرفی می‌کنند و به این علت به این بانوی بزرگوار زهرا(س) می‌گویند که چهره ایشان در زمین مانند ستاره ای برای ملکوتیان در عرش می درخشید.
ايام سوگواري حضرت زهرا(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم همتی، استاد جامعة الزهرا(س)شامگاه امروز در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه نام و عنوان هرکس به خوبی معرف شخصیت اوست، گفت: نام ها و القاب حضرت زهرا(س) هم به خوبی معرف شخصیت بی‌نظیر این بانوی بزرگوار است.


وی با بیان اینکه یکی از القاب بسیار زیبای حضرت فاطمه(س) نام زیبای زهرا است، گفت: یکی از دلایلی که به این بانوی بزرگوار زهرا(س) خطاب می‌کردند این بود که چهره ایشان مانند ماه زیبا و سپید بود و حضرت زهرا(س) سفید پوست و سفید روی بودند.


استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: از امام صادق(ع) روایتی وجود دارد که بیان می کند به این علت به مادر بزرگوار ما زهرا(س) می‌گفتند که هنگام تولد ایشان نوری از خانه رسول خدا(ص) به شرق تا غرب عالم ساطع شد و تمام مردم مدینه و مکه روشنی این نور را دیدند.

 

خانم همتی ادامه داد: امام صادق(ع) همچنین در روایت دیگری در این زمینه بیان می‌کنند و می‌فرمایند وقتی که حضرت زهرا(س) در محراب به نماز و عبادت می ایستادند چهره ایشان مانند ستاره ای که شب‌ها آسمان زمین را روشن می‌کند عرش را برای ملکوتیان روشن کرده و ایشان مانند ستاره ای در زمین برای عرشیان می درخشیدند.

 

وی افزود: ابو هشام گوید روزی از حضرت عسکری(ع) پرسیدم که چرا فاطمه(س) زهرا نام گرفت که امام در پاسخ فرمودند« چون رخسار او در آغاز روز، مانند خورشید که از مشرق سر برآورد و طلوع کند برای امیرمؤمنان(ع) می درخشید و در نیمروز بسان ماه تابان جلوه گری می نمود و هنگام غروب آفتاب همچون ستاره ای روشن می تابید به همین علت ایشان را زهرا(س) خطاب می‌کردند و جلوه آسمانی ملکوت در زمین چهره حضرت زهرا(س) است.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: چه خوب است که ما هم از نامها و القاب حضرت زهرا(س) الگو برداری کرده و فرزندان خود را با این نام ها نامگذاری کنیم؛ اما از حضرت رسول(ص) روایتی بیان شده که ایشان می‌فرمایند اگر نام دختران خود زهرا و فاطمه(س) می‌گذارید حق ندارید به ایشان بی احترامی کرده و یا به آن‌ها سیلی بزنید بنابراین اگر برای فرزندان خود نام این بانوی بزرگوار را انتخاب می‌کنیم باید آن‌ها را احترام کرده و دلیل این احترام را برای آن‌ها توضیح دهیم تا آن‌ها به خوبی با‌ شخصیت حضرت زهرا(س) آشنا شوند./968/202/ب2

ارسال نظرات