۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۳۱۹۸۱۹

برگزاری دور جدید گفت‎وگوهای آشتی ملی میان فتح و حماس در قطر

خبرگزاری سا ـ رییس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که دور جدید گفت‎وگوهای آشتی ملی میان دو جنبش فتح و حماس در قطر برگزار خواهد شد.
توافق حماس و فتح

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، در جریان نشست کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین ساف در شهر رام الله خاطر نشان کرد که قبل از این دو دور از گفت‎وگوهای آشتی ملی در دوحه برگزار شده است و جنبش های فتح و حماس به بررسی مفاد آشتی ملی پرداخته اند و هیات های دو طرف بار دیگر برای بررسی این مساله راهی دوحه خواهند شد.

 

عباس بر خلاف اقدامات عملی و مواضع ملموس خود در فلسطین، مدعی شد که اهتمام زیادی به پایان هر چه سریعتر شکاف داخلی دارد و آن را لکه ننگی بی پیشانی طرف های فلسطینی می داند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که تشکیلات رام الله موظف به احقاق حقوق معلمان است و باید حمایت های لازم از آنها را در هر زمینه ای انجام دهد.

 

رییس تشکیلات رام الله اعلام کرد که ما دوست داریم معلمان که آینده ما و فرزندان مان را تامین می کنند، در کمال عزت و کرامت زندگی کنند و توافقی که میان دولت فلسطین و معلمان به دست آمده است، هر چه سریعتر اجرایی خواهد شد.

 

وی از معلمان کرانه باختری که بیش از یک هفته است در اعتراض به عدم پرداخت حقوق شان دست به اعتصاب سراسری زده اند، خواست که به سر کار خود در مدارس برگردند و در راستای عمل به وظایف ملی خود به ماموریت ها و مسئولیت های انسانی و ملی خود در زمینه آموزش و پرورش فرزندان ملت عمل کنند.

 

محمود عباس در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که تشکیلات خودگردان قصد دارد برای متوقف کردن شهرک سازی های غیر قانونی رژیم صهیونیستی به شورای امنیت مراجعه کند و از این شورا بخواهد که ضمن تحقیق درباره این شهرک سازی ها، قطعنامه ای در این زمینه صادر کند. وی افزود که ما تماس های متعددی درباره این تحرک خود با کشورهای مختلف جهان برقرار کرده ایم./994/ب102/د

ارسال نظرات