۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۳۱۹۸۷۴
حجت الاسلام انتظاری:

پذیرش 600 طلبه در سال تحصیلی جدید حوزه علمیه آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: در سال تحصیلی جدید تلاش بر این است؛ حدود 600 طلبه را در استان پذیرش کنیم که از این میزان 250 نفر برای تبریز و 250 نفر برای دیگر شهرستان های استان است.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با مطلوب خواندن وضعیت حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی، گفت: حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی از حوزه های علمیه برتر کشور است.

 


وی کیفیت علمی و تحصیلی حوزه های علمیه استان را مطلوب عنوان کرد و افزود: حوزه های علمیه استان از روند پیشرفت مطلوبی برخوردارند و هر ساله شاهد اوج گیری علمی و تهذیبی طلاب این استان عالم‌‌خیز هستیم.

 


مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به استعدادهای برتر علمی و تهذیبی این استان، اذعان داشت: نفرات برتر علمی حوزه‌های علمیه کشور در جشنواره‌های علمی سراسری از میان طلاب این استان هستند که نشان از توسعه علمی این استان دارد.

 


حجت الاسلام انتظاری، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال پرشور جوانان استان برای شرکت در آزمون ورودی حوزه های علمیه در سال های گذشته، اظهار داشت: هر ساله با استقبال بیشتری از جوانان، جهت تحصیل در حوزه های علمیه رو به رو هستیم.

 


وی با اشاره به این‌که مسؤولان، متوجه نعمت بزرگ حوزه های علمیه و جوانان مؤمن و انقلابی مشتاق تحصیل در حوزه نیستند، ادامه داد: وجود چنین جوانان مؤمن و انقلابی، مایه مباهات و افتخار است، از این رو بایستی به این مهم توجه داشت.

 


مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که هجمه بزرگی از جانب استکبار جهانی علیه اسلام و انقلاب اسلامی وجود دارد، تصریح کرد: بزرگ‌ترین راه مقابله با هجمه دشمنان، مسیر حوزه های علمیه و تجهیز و بصیرت‌دهی جوانان از طریق این مسیر است.

 


وی لازمه ثبات کشور و استقلال و آزادی را تقویت حوزه های علمیه دانست و گفت: امروز تقویت حوزه های علمیه بر همه مسؤولان و دست‌اندرکاران فرهنگی نظامی که با نام اسلامی مزین شده است، لازم و ضروری است.

 


حجت الاسلام انتظاری زمینه توسعه هر چه بیشتر حوزه های علمیه را جهت بهره گیری از جوانان مستعد استان دانست و ابراز داشت: مدارس علمیه این استان همیشه از حوزه های برتر کشور بوده است.

 

وی با اشاره به آغاز ثبت نام آزمون ورود به حوزه های علمیه استان، ادامه داد: در سال تحصیلی جدید تلاش بر این است که ما بین 500 تا 600 طلبه را در استان پذیرش کنیم که از این میزان 250 نفر برای تبریز و 250 نفر برای دیگر شهرستان های استان است./854/302/ب1

ارسال نظرات