۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۱۹۸۷۵

آیت الله قبلان بر لزوم تذکر علمای مسلمان و مسیحی نسبت به فتنه مذهبی تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان تاکید کرد که مبنا قرار گرفتن گفت‌وگو در تعاملات سیاسی می تواند فضای جامعه را از تشنج و هرج و مرج مصون بدارد.
آيت‌الله قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پیامی بر ضرورت محور قرار گرفتن گفت‌وگو در تعاملات سیاسی تاکید کرد و گفت: این کار موجب می شود هرج و مرج در کشور راه پیدا نکند و اختلافات سیاسی در عرصه اجتماعی، آثار مخربی از خود به جای نگذارد.

 

وی در ادامه از سیاستمداران خواست از سخنانی که سبب ایجاد تنش و حساسیت مذهبی و ضربه زدن به وحدت ملی می شود، پرهیز کرده و اظهار داشت که لبنان امروز بیش از همه چیز نیازمند وحدت و یکپارچگی است.

 

این عالم لبنانی تصریح کرد: اختلافات سیاسی در لبنان جنبه مذهبی و طایفه ای ندارد چرا که ملت ما به اصول زندگی مسالمت آمیز طوایف در کنار یکدیگر پایبند هستند و در برابر کسانی که سعی دارند با برافروختن آتش اختلافات مذهبی و طایفه ای امنیت جامعه را سلب کنند برخورد می کنند.

 

 آیت الله قبلان در ادامه از علمای مسلمان و مسیحی خواست که برای مقابله با فتنه های مذهبی دست به دست هم دهند و پیامدهای خطیر این فتنه را برای مردم بازگو کنند./1321/903/د

ارسال نظرات