۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۳۱۹۹۰۴
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

رسالت‌ اصلی خواهران طلبه ترویج معارف قرآن در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه قرآن مس وجودی انسان را طلا کرده و تنها به وسیله قرآن کریم هدایتگری ذاتی انسان‌ها ممکن می‌شود، گفت: رسالت اصلی خواهران در حوزه‌های علمیه ترویج معارف قرآن در جامعه با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود است.
حجت الاسلام والمسلمين قرائتي

به گززارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، بعد از ظهر امروز در آیین آغاز به کار دهمین جشنواره قرآن و حدیث جامعة الزهرا(س) با اشاره به اینکه قرآن شفا است و درمان همه دردها و کلید حل تمامی مشکلات در قرآن کریم است، گفت: قرآن راهبر است و کسی که با آن همراه شود راه را پیدا می‌کند و در بیراهه ها دچار گمراهی و سرگردانی نمی شود.

 

وی با تأکید بر اینکه علت مشکلات امروزی جامعه به علت دور شدن از فرهنگ قرآنی است، تصریح کرد: اگر تاریخ پیروزی انقلاب را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که آنچه انقلاب را پیروز کرد همین سنگر قرآن بود که در قالب کرسی های تلاوت و تفسیر در مساجد و دانشگاه‌ها برگزار می‌شد و از آن جایی که حکومت شاهنشاهی و هم پیمانان آمریکایی و غربی آن متوجه هدایتگری قرآن شده بودند سخنرانی و خواندن قرآن را منع کرده بودند اما از آن جایی که انس مردم با قرآن دائمی شده بود و در خانه هم ترک نمی‌شد انقلاب به پیروزی رسید و به عبارت دیگر قرآن ذات را مردم هدایت کرد و از مس وجودی آن‌ها طلا ساخت.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: امام خمینی همواره مردم را به‌خصوص نسل جوان را به انس با قرآن دعوت می‌کرد و حتی در دوران جنگ و در شب‌های حمله هم رزمندگان با قرآن مأنوس بودند و همین انس با قرآن زمینه شکست صدام را فراهم کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه متأسفانه امروز نسل جوان از قرآن و فرهنگ قرآنی فاصله گرفته اند، اظهار کرد: همین فاصله گرفتن از قرآن زمینه نزدیک شدن قلب جوانان را به فرهنگ غربی فراهم کرده است.

 

وی با تأکید بر اینکه امروزه خانواده‌ها و به‌خصوص مادران که عهده دار امر تربیت هستند در ترویج فرهنگ قرآنی در میان خانواده و نسل جوان تأثیر بسیار مهمی دارند، افزود: خواهران طلبه باید از همین موضوع استفاده کرده و با تبلیغ فرهنگ قرآنی در میان زنان خانه دار و مادران فرهنگ قرآنی را در جامعه نهادینه کنند.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه انسان در ترویج فرهنگ‌های حسنه از جمله ترویج بندگی خداوند نیازمند کمک دیگران است و به تنهایی نمی‌توانند همه مشکلات را حل کرده و سنت‌های حسنه را ترویج کند، گفت: چه خوب است خواهران طلبه و مبلغان قرآن در امر تبلیغ قرآن مانند حضرت موسی(ع) که برادرش هارون را مشاور خود قرار داد و از خداوند اجازه خواست تا هارون او را کمک کند برای خود مشاورانی در امر تبلیغ قرآن انتخاب کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تأکید بر اینکه قرآن اصلاح گر ذات و باطن انسان‌ها است، یادآور شد: اصلاح ذات انسان‌ها به کمک قرآن بهتر از ظاهر آن‌ها بوده و طلاب خواهر و مبلغان قرآن باید از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و با سخنرانی‌های کوتاه و مفید معارف قرآنی را در میان خانواده‌ها و نسل جوان اطلاع رسانی و ترویج کنند./968/پ202/ی

ارسال نظرات