۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۳۱۹۹۴۱
رضا امیرخانی:

خاطرات تبلیغی روحانیان عمیق‌تر و جذاب‌تر از خاطرات اقشار دیگر است

خبرگزاری رسا ـ نویسنده کتاب «داستان سیستان» در تبیین جایگاه خاطره‌نویسی تبلیغی از سوی حوزویان گفت: خاطرات یک روحانی برای مردم بسیار عمیق‌تر و جذاب‌تر از خاطرات یک پزشک یا معلم است؛ چون روحانی با اقشار گوناگون مردم در محیط‌های زیستی مختلف ارتباط دارد.
رضا اميرخاني نويسنده و داستان نويس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین اختتامیه نخستین جشنواره سراسری خاطره نگاری تبلیغی اشراق به همت مرکز فرهنگی هنری با مشارکت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

 

رضا امیرخانی نویسنده کتاب داستان سیستان در بخشی از این مراسم به نقل خاطراتی از نگارندگی خود پرداخت و اظهار داشت: تجارت زیستن همواره در نگارندگی من نقش مهمی داشته است و همین امر توانسته نوشته‌های من را تأثیرگذار کند.

 

وی افزود: جذابیت‌های مکانی تنها به چشم کسانی می‌آید که در آن محیط زندگی نمی‌کنند؛ بنابراین ثبت خاطرات تبلیغی از سوی روحانیان می‌تواند شرایط زیستی زیبایی را به نمایش بگذارد.

 

نویسنده کتاب داستان سیستان خاطرنشان کرد:‌ خاطره نگاری تبلیغی فایده‌های بسیاری برای مبلغ خاطره نویس و مخاطبان آن دارد؛ نخستین فایده خاطره نویسی برای روحانی اندیشیدن و درس آموزی از اتفاقات پیش آمده است.

 

وی یادآور شد: خاطراتی که از حضور یک مرجع تقلید در زندان‌های زمان رژیم شاهنشاهی نقل شده است، درس‌هایی برای مخاطبان داشت که اگر این خاطرات نبودند، هیچ‌گاه به چنین اطلاعاتی دست نمی‌یافتند.

 

امیرخانی تأکید کرد: خاطرات یک روحانی برای مردم بسیار عمیق‌تر و جذاب‌تر از خاطرات یک پزشک یا معلم است چون روحانی با اقشار گوناگون مردم در محیط‌های زیستی مختلف ارتباط دارد.

 

وی گفت: ثبت و ضبط تاریخ اجتماعی در ایران بسیار ضعیف بوده است و اگر روحانیان خاطرات تبلیغی خود در روستاها و مناطق مختلف را ثبت کنند، می‌تواند شرایط تاریخی و اجتماعی و فرهنگی جذابی را از آن مناطق به ثبت برساند.

 

شایان ذکر است، در پایان مراسم با حضور حجج اسلام والمسلمین صالحی خوانساری و قرائتی، حجت‌الاسلام روستاآزاد و رضا امیرخانی، از برگزیدگان جشنواره سراسری خاطره نگاری اشراق تجلیل و قدردانی شد./997/پ202/ی

ارسال نظرات