۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۳۱۹۹۷۵
آیت الله سبحانی:

وقف علمی در کشور باید احیا شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی گفت: ما باید وقف علمی را در کشور احیا و وقف را به سمت تاسیس مدارس و مراکز علمی در کشور هدایت کنیم.
همايش بزرگداشت عالم واقف آيت الله ميرزا ابوطالب قمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا  حضرت آیت الله جعفر سبحانی در همایش بزرگداشت عالم واقف آیت الله میرزا ابوطالب قمی که در مرکز همایش های دارالشفای قم برگزار شد ٬ در سخنانی اظهار کرد: انسان هر چقدر هم تلاش کند تا به درجات بالای تقرب به خداوند دست یابد ولی باز هم یک حب ذات در او وجود دارد.


وی با بیان اینکه اگر انسان خودش را دوست نداشته باشد طعمه گرگ ها خواهد شد ٬بیان کرد: حب ذات در خیلی از موارد بد نخواهد بود بلکه میتواند راهی برای رسیدن انسان به سعادت و خوشبختی شود.


این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه احیای سنت حسنه وقف یکی از راه های رسیدن انسان به سعادت خواهد بود ٬ تصریح کرد: کسانی که مایلند بعد از خود اثر با ارزشی به یادگار بگذارند توجه داشته باشند که بهترین راه رسیدن به آن وقف است.

 

وی با اشاره به ضرورت توجه به وقف علمی ٬ تصریح کرد: ما در طول تاریخ عالمان بسیاری داشتیم که به این نوع وقف اهتمام ویژه ای داشتند و همیشه برای توسعه علم و دانش در تلاش بودند.


حضرت آیت الله سبحانی گفت: ما باید کاری کنیم که مسیر وقف برای توسعه دانش باشد و اگر مایلیم علم در کشور به درجات بالایی برسد باید وسیله زندگی دانشمندان و جویندگان علم را فراهم کنیم و این امر مهم میتواند از مسیر وقف محقق شود.


وی با بیان اینکه ما باید بخشی از وقف را به مسیر تاسیس مدارس و مراکز علمی هدایت کنیم ٬ اظهار کرد: جایزه نوبل که یک نمونه وقف است بیشتر جنبه سیاسی پیدا کرده است و ما بایستی پیش قدم شویم و از طریق وقف جایزه علمی داشته باشیم.


 این مرجع تقلید با بیان اینکه آیت الله میرزا ابوطالب قمی آثار و برکات بسیار زیادی از خود به یادگار گذاشته است ٬ تصریح کرد: این عالم وارسته آثار بسیار خوبی دارد که اداره اوقاف قم می تواند با همکاری حوزه این آثار را منتشر کند که برای طلاب بسیار مفید خواهد بود/858/پ202/ج

ارسال نظرات