۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۳۱۹۹۹۹
حجت‌الاسلام موسوی خبر داد؛

فعالیت ۲۵ مرکز خانه نور در مساجد استان لرستان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان از فعالیت ۲۵ مرکز خانه نور در مساجد استان خبر داد و گفت: این مراکز محل ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه هستند.
حجت الاسلام موسوي، مسؤول کانون هاي مساجد لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید علی موسوی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان، ظهر امروز در برگزاری همایش فصلی خانه های نور در لرستان، گفت: 25 مرکز خانه نور در مساجد استان فعالیت دارند.

 

وی با بیان این که مراکز خانه های نور محل ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی درجامعه هستند، افزود: توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی مهم ترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی است.

 

حجت الاسلام موسوی تعالیم قرآنی را چراغ راه و هدایت انسان دانست و عنوان کرد: در سایه توسعه و ترویج تعالیم و آموزه های قرآنی می توان از گسترش دسیسه های فرهنگی دشمن جلوگیری کرد.

 

وی با اشاره به این که فرهنگ از مهم ترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب است، اظهار داشت: در سایه فعالیت های فرهنگ باید فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه به ویژه بین نسل جوان گسترش یابد.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان در ادامه نشر و آموزش معارف قرآنی را بهترین فعالیت فرهنگی عنوان کرد و گفت: توسعه فعالیت های قرآنی نیاز اساسی دنیای امروزی است.

 

وی فرهنگ قرآنی را فرهنگی کامل و انسان ساز خواند و اظهار داشت: توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه موجب سعادت دنیوی و اخروی بشریت می شود.

 

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: انس گرفتن جوانان با تعالیم قرآنی و توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی بین این قشر مهم ترین عامل مقابله هجمه های فرهنگی دشمن است.

 

هسته های پژوهش کانون مساجد بهترین ظرفیت ترویج فرهنگ قرآنی است

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با بیان این که هسته های پژوهش کانون های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت عظیمی در جهت ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی است، خاطرنشان کرد: هسته های پژوهشی کانون ها در این زمینه فعال هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت پژوهش در زمینه ترویج و تبیین فرهنگ قرآنی در جامعه اظهار داشت: پژوهش بستر توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و دینی است.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که تحقیق و پژوهش از عوامل تعیین کننده و اثرگذار در فرآیندهای توسعه ای است، گفت: توسعه پژوهش در کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید مورد توجه مدیران کانون ها قرار گیرد.

 

وی در پایان افزود: هسته های پژوهش کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان سطح بندی و رتبه بندی و برنامه های قرآنی خانه های نور در سال 95 تدوین می شود./9459/202/ب1

ارسال نظرات