۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۳۲۰۰۴۵
مسؤول طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف خبر داد؛

صدور 400 هزار گواهینامه حفظ قرآن در سال جاری

خبرگزاری رسا ـ مسؤول طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: تعداد صدور گواهینامه در سال های مختلف متفاوت و به طور کلی از ابتدای این طرح تا کنون حدود 400 هزار گواهینامه حفظ قرآن صادر شده است.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سید محمد کاظم موسوی، مسؤول طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ظهر امروز در حاشیه برگزاری چهارمین آزمون سراسری طرح حفظ قرآن کریم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح حفظ قرآن از سال 91 در سازمان اوقاف، ادرات کل شهرستان ها و بقاع متبرکه آغاز شد، اظهار کرد: در ابتدای هر سال یک عدد سهمیه‌ مقرر برای استان‌ها تعیین شده است که امسال در پایان سال چهارم، یک میلیون و 250 هزار نفر سهمیه مقرر برای استان‌ها تعیین شد.

 

وی با بیان این که خراسان رضوی در سال چهارم طرح تربیت حافظان قرآن کریم، 18 هزار و 500 نفر سهمیه داشته است، تصریح کرد: سهمیه هر استانی متفاوت است و خوشبختانه در این دوره چند ساله تمامی استان‌ها موفق به ثبت‌نام سهمیه های خود از حافظان قرآن کریم شدند.

 

مسؤول طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، افزود: برگزاری آزمون در پایان هر سال برای ارزیابی سنجش حافظ قرآن کریم در سراسر کشور است و این موضوع در نوع خود بی‌نظیر محسوب می شود چرا که تاکنون در جهان اسلام چنین رویکردی برای برگزاری آزمون کتبی حفظ قرآن وجود نداشته است که به طور همزمان و در یک روز این تعداد زیاد از حافظان در یک آزمون شرکت کنند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به رشته های این آزمون، بیان کرد: برای این آزمون یازده رشته تعیین شده که هشت رشته آن ترتیلی و حفظ کل است و نیز 50 درصد حافظان در رشته های حفظ یک جزء، دو جزء و سه جزء با یکدیگر رقابت می کنند.

 

وی از صدور حدود 230 هزار گواهینامه حفظ قرآن در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: تعداد صدور گواهینامه در سال های مختلف متفاوت است و به طور کلی از ابتدای این طرح تا کنون حدود 400 هزار گواهینامه حفظ قرآن صادر شده و امسال نیز باید منتظر بود تا چه تعداد از شرکت کنندگان موفق به کسب 70 درصد امتیاز می شوند./844/203/ب1

ارسال نظرات