۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۳۲۰۰۵۵
حجت‌الاسلام مؤمنی:

مبلغان در دفاع از خط امام، ولایت و شهدا سخنرانی کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که امروز یکی از مشکلات طلاب در بالای منبر ضعف موضوع است، گفت: دفاع از خط امام، ولایت و شهدا افزون بر جنبه سیاسی جامعه اسلامی مسأله‌ای شرعی و عقیدتی محسوب می‌شود و طلاب باید آن را روی منبرها مطرح کنند.
حجت الاسلام سيدحسين مؤمني
حجت الاسلام سید حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: دفاع از خط امام، ولایت و شهدا افزون بر جنبه سیاسی جامعه اسلامی مسأله ای شرعی و عقیدتی است بنابراین طلبه باید این مسائل را مطرح کند.
 
حجت الاسلام مؤمنی در پاسخ به این سوال که طلاب در تبلیغ وارد سیاست شوند یا نه اظهار داشت: اصل بر این است که سیاست ما عین دیانت ما است؛ اما طرح حرف های سیاسی جناح ها و احزاب مختلف بالای منبر را توصیه نمی کنم چرا که شأن منبر پرداختن به حرف های جناح چپ و راست نیست.
 
استاد حوزه علمیه تصریح کرد: البته باید توجه داشت که پرداختن به مسائل دفاع از خط امام، ولایت و شهدا موضوع سیاسی نیست بلکه مسأله شرعی و عقیدتی است و باید روی منبرها مطرح شود.
 
وی افزود: طلاب باید در هر شرایط ممکن منبر بروند چرا که یکی از وظایف طلاب تبلیغ و منبر رفتن هست و منبر را می توان یکی از تأثیرگذارترین رسانه ها برشمرد چون با مخاطب به صورت مستقیم در ارتباط است.
 
حجت الاسلام مؤمنی اظهار داشت: امروز یکی از مشکلات طلاب در بالای منبر ضعف موضوع است که طلبه توانایی لازم برای ارائه یک منبر پر مغز، مفید و مردم پسند را ندارد و این امر ناشی از مشکل زیربنایی محتوای منبر در میان طلاب است.
 
استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مباحث زیربنایی منبر، مطالعه یک دور تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه، روایات، صحیفه سجادیه، کتاب های شهید دستغیب و کتاب های شهید مطهری است که سبب می شود، طلبه دچار چالش در انتخاب موضوع و سخنرانی نشود و آمادگی لازم را برای منبر رفتن در هر زمان را خواهد داشت.
 
وی تصریح کرد: طلبه نباید به بهانه تبلیغ از درس و بحث فاصله بگیرد چرا که فاصله گرفتن از درس و بحث موجب تکرار مطالب بالای منبر می شود؛ همزمان با گفتن مطالب آن را بنویسید چون موجب بهبود قلم و بیان طلبه می شود همچنین در بالای منبر توسل به ائمه اطهار(ع) فراموش نشود./1325/ت302/ی
ارسال نظرات