۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۳۲۰۰۶۳
وزیر اوقاف مصر:

اهانت به مقدسات دینی مهمترین عامل گسترش تروریسم در جهان است

خبرگزاری رسا ـ وزیر اوقاف مصر با تاکید بر مبارزه با تروریسم تاکید کرد که اهانت به مقدسات ادیان منجر به گسترش تروریسم در جهان می‌شود.
مختار جمعه وزير اوقاف مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر نسبت به خطر دخالت افراد غیر متخصص در عرصه تبلیغ، سوء استفاده از دین برای اغراض سیاسی و به راه انداختن جنگ‌های رسانه‌ای و فتوایی هشدار داد و تصریح کرد که چنین اقداماتی منافع جامعه اسلامی را به خطر خواهد انداخت.


جمعه با حضور در کنفرانس بین المللی «نقش رسانه در مبارزه با تروریسم» که به همت انجمن اسلامی دانشگاه‌ها در استان اسیوط مصر برگزار شد بر نقش دانشگاه و مراکز پژوهشی جهان اسلام به عنوان تریبون آگاهی بخشی و بصیرت افزایی با استفاده از اسلام صحیح و بدور از هرگونه افراط و تفریط تاکید کرد.


وی هماهنگی میان تمامی سازمان‌های داخلی و خارجی برای تقویت عرصه رسانه به عنوان یکی از ابزارهای مهم رویارویی با پدیده تروریسم را خواستار شد و افزود: وزارت اوقاف، علما و مبلغان دین به اندازه توان و ظرفیت‌های موجود در راه مبارزه با تررویسم قدم خواهند برداشت.


وزیر اوقاف مصر ادامه داد: مبارزه با تروریسم تنها از طریق جلوگیری از انتشار اهانت و سب امکان پذیر است. تبلیغ در جهت اهانت به مقدسات دینی با هر توجیه و دلیلی جایز نیست زیرا این اقدام به سان بمب‌های خاموشی است که افراط‌گرایان از آن برای تعدی به دین استفاده می‌کنند.


مختار جمعه در پایان با اشاره به اعتدال اسلام در مبارزه با تروریسم، بر نقش سازنده رسانه‌های در جلوگیری از نشر خشونت و ایستادگی در برابر رسانه‌هایی که به انتشار افکار غلط و مسموم می‌پرازند تاکید کرد./981/ب902/د

ارسال نظرات