۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۳۲۰۰۷۷
در اراک؛

سوگنامه نمایشی «آیه در آتش» به روی صحنه می رود

خبرگزاری رسا ـ سوگنامه نمایشی با عنوان آیه در آتش از سوی گروه هنری سقا در دهه دوم ایام فاطمیه در مجتمع آفتاب کوی علی ابن ابوطالب(ع) اراک به روی صحنه می رود.
سوگنامنه نمايشي آيه در آتش به روي صحنه مي رود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، سوگنامه نمایشی با عنوان آیه در آتش از سوی گروه هنری سقا در دهه دوم ایام فاطمیه در مجتمع آفتاب کوی علی ابن ابوطالب(ع) اراک به روی صحنه می رود.

 

علی گودرزی کارگردان این سوگنامه نمایشی بعدازظهر امروز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: داستان این نمایش تلفیقی از مصائب حضرت فاطمه زهرا(س) و هتک حرمت به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و مسائل و مشکلات امروز مسلمانان با گروهک های تکفیری از قبیل داعش در عالم برزخ نگاشته شده است.


گودرزی زاده افزود: این نمایشنامه در مدت سه ماه به همت ناصر کریمی نیک نوشته شده و دیالوگ نویسی و متن آن حدود یک ماه زمان برده است.


وی ادامه داد: این نمایشنامه با همکاری 50 بازیگر به روی صحنه می رود که محمد مصباح، حامد شیدایی، حشمت زارعی، رضا عیسی آبادی و محمدرضا شفیعی نشاط از معروف ترین بازیگران تئاتر استان مرکزی هستند که در این نمایشنامه ایفای نقش می کنند.


این کارگردان تئاتر استان مرکزی بیان کرد: موسیقی متن این نمایشنامه با همکاری بهترین آهنگ سازان و نوازندگان بومی استان از پیش ضبط شده است.


وی بیان کرد: گریم بازیگران این نمایش نیز برای نخستین بار در استان به صورت سه بعدی از سوی بهرام مولایی انجام می شود.


گودرزی اظهار کرد: طراحی صحنه این نمایشنامه از سوی حسن عظیمی پویا انجام می شود که تا کنون به دلیل کمبود امکانات تنها 60 درصد این عملیات انجام شده است.


وی، نبود سالن تخصصی نمایش، دعوت از گروه های نمایشی غیر بومی از سوی نهادهای دولتی و خصوصی و بی توجهی به هنرمندان بومی استان را مهم‌ترین مشکلات تئاتر استان مرکزی عنوان کرد.


سوگنامه های اشکستان، بانوی بی نشان و راوی سه ساله نیز به همت گروه هنری سقا در سال های پیش در نقاط مختلف استان مرکزی به روی صحنه رفته است.


گفتنی است، نمایش آیه در آتش از 15 تا 24 اسفند ماه همه روزه عصرها از ساعت 16 برگزار می شود.


شایان ذکر است، 400 هنرمند تئاتر استان مرکزی در 13 گروه نمایشی به صورت سازماندهی شده فعالیت می کنند./842/202/ب1

ارسال نظرات