۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۳۲۰۰۸۴

اعلام آمادگی بسیج مردمی برای آغاز عملیات آزادی موصل

خبرگزاری رسا ـ جانشین فرماندهی بسیج مردمی عراق با اشاره به آزادی کامل جزیره سامراء، به اظهارات جنجالی وزیر خارجه امارات واکنش نشان داد.
ابومهدي المهندس از رهبران بسيج مردمي عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «ابومهدی المهندس» جانشین فرماندهی نیروهای بسیح مردمی عراق از آزادی کامل جزیره سامرا در جنوب تکریت و 170 کیلومتری شمال بغداد خبر داد.

 

وی تاکید کرد که در این عملیات نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش حضور نداشتند.

 

المهندس افزود: تا چند هفته دیگر نیز منطقه «الشرقاط» نیز آزاد خواهد شد و قرار است بسیج مردمی عراق به دستور فرماندهی کل نیروهای مسلح کشور، در عملیات آزادسازی شهر فلوجه نیز مشارکت کنند.

 

وی در واکنش به اظهارات جنجالی وزیر خارجه امارات گفت: این مایه افتخار ماست که شخص بی‌ارزشی مانند وزیر خارجه امارات به ما اتهام تروریسم بزند.

 

المهندس نیز با تکرار سخنان امروز «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، گفت: هیچ‌کس حق ندارد ما را از مشارکت در عملیات آزادی شهر موصل، منع کند. نمی‌توان در مقابل وجود پایگاه برای داعش و بعثی‌ها در این شهر، سکوت کرد. ما به هر نقطه‌ای در داخل عراق و خارج از آن، از ما خواسته شود، خود را می‌رسانیم.

 

وی تاکید کرد: بسیج مردمی برای ازادی شهر فلوجه در هر زمانی، آماده است. این نیروها حتی پیش اط آزادی بیجی، برای آزادی فلوجه آماده بود اما حیدرالعبادی به ما امر کرد که به بیجی برویم./980/ب102/د

ارسال نظرات