۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۳۲۰۰۸۵

واکنش شدیداللحن «حیدر العبادی» به مخالفت با شرکت بسیج مردمی عراق در عملیات موصل

خبرگزاری رسا ـ نخست‌وزیر عراق به صراحت در واکنش به درخواست برخی طرف‌ها برای جلوگیری از مشارکت نیروهای بسیج مردمی در عملیات آزادسازی موصل، گفت که کسی حق ندارد عراقی‌ها را از آزادسازی خاک کشورشان از دست داعش، منع کند.
حيدر العبادي نخست وزير عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که کشورش در آستانه پیروزی‌ها و اصلاحات قرار گرفته است و ملت معترض به داعش و فساد در کشور، در کنار دولت هستند.

 

وی در سخنرانی کنفرانس همبستگی ملی برای آزادسازی مناطق غربی عراق، گفت: فساد در کشور تلاش دارد تا هرگونه اصلاحات و پیروزی مقابل تروریست‌ها را متوقف کند. اما واقعیت این است که همین فساد به جان پیکره نظام عراق افتاده است و در اشغال کشور از سوی تکفیری‌های داعش سهیم است.

 

العبادی افزود: اما ما از همان ابتدای فعالیتمان، امور را اولویت‌بندی کردیم و از حالت دفاعی به حالت تهاجمی در آمدیم و اکنون در حالی پیروزی بر داعشیم. امروز نیروهای قهرمان ما، پرچم عراق را بر فراز شرق «الثرثار» برفراشتند و این پیروزی‌ها نیز ادامه خواهد یافت و متوقف نخواهد شد تا غرب الانبار، کاملا از دست تروریست‌ها آزاد شود.

 

وی در واکنش به خواست استاندار نینوا و برخی مقامات مسؤول مبنی بر ممانعت از مشارکت نیروهای بسیج مردمی عراق در عملیات آزادسازی موصل گفت: هیچکس نمی‌تواند عراقی‌ها را از مشارکت در روند آزادسازی خاک کشورشان منع کند زیرا مصلحت کشور و ملت و نیروهای شجاع ما برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است و من از هرگونه دخالت سیاسی در امور نظامی کشور جلوگیری می‌کنم زیرا چنین دخالتی برای کشور بسیار خطرناک است./980/ب102/د

ارسال نظرات