۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۳۲۰۱۱۹

مراسم یادبود مرحوم فرج الله سلحشور در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم یادبود درگذشت مرحوم فرج الله سلحشور امشب با حضور علما، طلاب، هنرمندان و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.
فرج الله سلحشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم یادبود درگذشت هنرمند متعهد و انقلابی مرحوم فرج الله سلحشور امشب با حضور علما، طلاب، فضلا، هنرمندان، هیأت مذهبی و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

 

از حاضران در این مراسم آیت­الله امینی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت­الله ممدوحی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت­الله مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، حجت­الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت­الاسلام والمسلمین اکبری نماینده ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم بودند.

 

حجت­الاسلام والمسلمین غرویان، اعضای دفتر مراجع عظام تقلید مکارم شیرازی، جوادی آملی، علوی­گرگانی، نوری همدانی، علی بهجت فرزند آیت­الله بهجت، حجت­الاسلام حسینی­نژاد رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در این مراسم حضور داشتند.

 

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور و احمد امیرآبادی نمایندگان منتخب مردم قم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، سردار جباری فرمانده سپاه ولی امر، سردار احمدی فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم و معاونان، سردار مجتبایی فرماندهی نیروی انتظامی استان قم، صادقی استاندار قم، شهردار قم، مدیر کل فرهنگ و ارشاد قم، خدام مسجد جمکران، سخنرانان و مداحان مطرح کشوری از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

 

همچنین در این مراسم پیام رهبر معظم انقلاب و آیت­الله مکارم شیرازی در پی درگذشت این هنرمند انقلابی قرائت شد.

 

در ابتدای این مراسم آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری بین­المللی قرآن کریم یزدان­پناه قرائت شد و حاج عباس حیدرزاده و حاج رضا عاصی و حاج علی مالکی­نژاد به مداحی پرداختند.

 

حجت­الاسلام والمسلمین مهدی طائب رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار در این مراسم  به برخی از ویژگی­های مرحوم سلحشور اشاره کرد و یادآور شد: او خود را در اختیار خدا قرار داده بود و به آزاده­ای تبدیل شده بود و حرف خود را می­زد؛ به دنبال این نبود که اگر من فلان حرف را بزنم، طرفداران خود را از دست می­دهم؛ گاهی در جبهه هنر به ناروایی­هایی که هست، می­تاخت؛ برخی می­گفتند که اگر او نگوید، جایگاهش بهتر می­شود و او می­گفت من حرفم را می­زنم.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این­که فرج­الله سلحشور بر روی دوش دو قشر وظیفه گذاشت خاطرنشان کرد: با عمل خود ثابت کرد که امر به معروف نه از عمر می­کاهد و نه متوقف می­کند؛ او راه را باز کرد و بر روی دوش دو قشر وظیفه گذاشت: یکی هنرمندان و دیگری حوزویان؛ یک پیامی برای هنرمندان داشت که بیایند در مسیر قرآن سرمایه­گذاری کنند که همه چیز در قرآن است؛ همچنین یک پیامی برای حوزویان داشت که انتقاداتی به او کردند که آن انتقادها به خود ما برمی­گردد که چرا به روی داستان­­های قرآن به خوبی کار نمی­کنیم که بعدها انتقاد کنیم و این مسؤولیت حوزه­ها است.

 

وی درباره تأثیر تبدیل داستان های قرآنی به رسانه­ها اظهار داشت: اگر قرآن را به خوبی تبدیل به رسانه کنیم مقدار زیادی جوان را به می­توانیم به راه بیاوریم؛ اگر در حوزه­ها بر روی زوایای داستان­های قرآنی کار شود، یک سریال به اندازه دانشگاه­ها می­تواند کار کند./822/پ202/ی

ارسال نظرات