۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۳۲۰۱۷۹
امام جمعه شهرری:

مسؤولان پاسخ حضور مردم در انتخابات را با خدمت صادقانه بدهند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت:مردم وظیفه خود را در انتخابات با بصیرت انجام دادند و الان نوبت مسؤولان است تا به صورت جدی مشکلات مردم را مرتفع کنند.
شاهچراغي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، امروز در خطبه اول نمازجمعه که در مصلای بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، با دعوت مردم به تقوای الهی گفت: امام صادق(ع) فرمودند شیعیان و محبان ما اهل هدایت، تقوا، مشارکت در عمل خیر و دارای ایمانی محکم هستند.

 

وی افزود: مومن همانند کوه استوار است کوه ها متلاشی می‌شوند اما ایمان انسان مومن هرگز در معرض تزلزل قرار نمی‌گیرد چرا که مومن در ایمان خود ثابت قدم است.

 

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به این که خداوند متعال در عالم برای سعادت بشر دو حجت قرار داده است، بیان داشت: انسان‌ها با پیروی از این دو حجت به سعادت دنیا و آخرت نائل می‌شوند که این دو حجت یکی آشکار و دیگری پنهان است انبیاء و امامان حجت آشکار، برای هدایت مردم به شمار می‌روند.

 

امام جمعه شهرری عقل را حجت پنهان و چراغ روشن برای هدایت و سعادت انسان دانست، و ابراز کرد: بندگی پروردگار در سایه اطاعت از عقل محقق می‌شود و بی‌بهرگی از آن سبب ضلالت انسان‌ است.

 

وی توفیق‌من‌الله، واعظ بالنفس و قبول کردن نصیحت دیگران را از خصوصیات مومن برشمرد، و تاکید کرد: امروز عمده مشکل افراد جامعه، عدم پذیرش نصیحت است و این به دلیل جهل و نادانی، غرور و تکبر، عناد، لجاجت و لقمه حرام رخ می‌دهد.

 

امام جمعه شهر ری در خطبه دوم درگذشت آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی‌فقیه را به عموم نمازگزاران تسلیت گفت و عنوان کرد: این فقیه بزرگوار یک انقلابی بود و در سخنرانی‌ها و قیام‌های قبل از انقلاب در مشهد به همراه رهبر معظم انقلاب و آقای هاشمی‌نژاد بسیار نقش آفرین و مثمر ثمر عمل می کرد ایشان معتمد امام راحل و رهبر معظم انقلاب و همانند سرباز، مطیع رهبری بود.

 

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به فرارسیدن هفته احسان و نیکوکاری و سالگرد تاسیس کمیته امداد امام راحل، گفت: محرومیت‌زدایی از برنامه‌های مهم امام راحل بود چرا که همه سیاست امام راحل بر مبنای محرومیت زدایی در سطح جامعه قرار گرفته بود.

 

امام جمعه شهرری در خصوص انتخابات بیان داشت: ما باید شکرگزار خداوند باشیم که مردم بر سرنوشت خود مسلط فائق آمدند چرا که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چنین موقعیتی برای مردم وجود نداشت این انتخابات سبب بالا رفتن مشروعیت نظام در سطح جهان شد به طوری که خارجی‌ها اعتراف کردند که حضور حداکثری مردم در انتخابات سبب شکست آمریکا شد.

 

وی افزود: مردم وظیفه خود را با بصیرت انجام دادند و الان نوبت مسؤولان است تا به صورت جدی مشکلات مردم را مرتفع کنند.

 

وی در خصوص عرصه خارجی اظهار داشت: شورای همکاری خلیج فارس که حزب الله را تروریست خواند خود اساسا اسرائیلی است و از ابتدا تا به امروز مجری اوامر آمریکا و اسرائیل بوده است.

 

امام جمعه شهرری ادامه داد: شورای همکاری خلیج فارس امروز نوک پیکان خود را به سوی حزب الله لبنان قرار داده تا به آنان آسیب رساند چرا که سید حسن نصرالله مردم یمن را مظلوم و عربستان را ظالم خطاب کرد./813/201/ب1

ارسال نظرات