۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۳۲۰۱۹۹

بحرین در آستانه نافرمانی مدنی علیه اشغالگری سعودی‌ها

خبرگزاری رسا ـ نیروهای انقلابی بحرین از مردم این کشور خواستند تا همزمان با سالروز اشغال بحرین از سوی نیروهای سعودی نافرمانی مدنی برگزار کنند.
بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نیروهای انقلابی بحرین در قالب طرحی با عنوان «اشغالگری‌هایتان را زیر پا می‌گذاریم»، که مشتمل بر نافرمانی مدنی محدود است، مردم را به مشارکت در این طرح فراخواندند.

 

هدف از اجرای این طرح، اعلام مخالفت با اشغال بحرین به مناسبت پنجمین سالگرد اشغال این کشور به وسیله نیروهای سعودی است.

 

نیروهای انقلابی بحرین تأکید کردند که فعالیت‌های خود را روز شنبه 15 اسفندماه، در قالب کمپین تبلیغاتی علیه اشغالگری آل سعود آغاز کرده و مردم را به مشارکت گسترده در طرح نافرمانی مدنی محدود فرا می‌خوانند.

 

برگزاری تظاهراتی در مخالفت با ادامه حضور اشغاگران سعودی در بحرین با شعار «اشغالگریتان، زیر پایهایمان» و نمایشگاه عکس در مناطق مختلف این کشور با موضوع جنایات اشغالگران آل‌سعود پس از اشغال خاک بحرین، در روز 16 اسفند‌ماه، از دیگر برنامه‌های این طرح است.

 

انقلابیان بحرینی همچنین شهروندان را به مشارکت در تحصن‌های داوطلبانه علیه اشغالگر‌های آل سعود و تظاهرات روز جمعه به عنوان مقدمه‌ای برای برگزاری طرح نافرمانی مدنی محدود فراخواندند.

 

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه حکومت آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

 

این درخواست‌ها با سرکوبگری حکومت بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است. حکومت بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

 

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به حکومت بحرین کمک می‌کنند.

 

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده‌اند.

 

حکومت بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراض‌ها شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندان‌های طولانی مدت محکوم کرده است.

 

گفتنی است؛ یـکـی از راه‌های تغییر و دگرگونی نظام‌های سیاسی، نافرمانی مدنی است؛ در دوران اخـیـر ایـن الگـو را گـانـدی، رهـبـر اسـتـقـلال هند بنیان نهاد. وی از طریق مبارزه منفی یا نـافـرمـانی مدنی، استعمار انگلیس را شکست داد و موفق به رهایی هند از یوغ بیگانگان شد. گاندی پس از آن به قهرمان مبارزه با استعمار شهرت یافت./982/ب103/د

ارسال نظرات