۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۳۲۰۲۹۵
نویسنده عراقی تأکید کرد؛

شورای همکاری خلیج فارس بر اساس دشمنی با مقاومت تأسیس شده است

خبرگزاری رسا ـ یکی از کارشناسان مسائل سیاسی عراق با اشاره به درج حزب الله لبنان در لیست گروه های تروریستی از سوی شورای همکاری خلیج فارس تصریح کرد که این سازمان بر اساس دشمنی با مقاومت اسلامی تأسیس شده است.
جليل هاشم البکاء نويسنده عراقي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، جلیل هاشم البکاء، از نویسندگان و پژوهشگران مسائل سیاسی عراق، با حضور در برنامه «قضایا و آراء» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، ضمن مضحک خواندن درج حزب الله لبنان در لیست گروه های تروریستی از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: مؤیدان و مخالفان درج حزب الله لبنان در لیست گروه های تروریستی نشان دهنده بسیاری از مسائل است.

 

وی افزود: نیروهای سپر جزیره که در دهه 80 میلادی بنام نیروهای بازدارنده عربی معروف بودند از همان زمان علیه مقاومت قیام کرده و رسانه های وابسته به آنها حزب الله را دشمن خود و حزبی رافضی معرفی می کردند.

 

البکاء اظهار داشت: کشورهای حاشیه خلیج فارس از آغاز تأسیس حزب الله بنای دشمنی با آن را بنا نهاده و اکنون پس از قطع کمک های نظامی در لبنان با همکاری دست نشانده های لبنانی خود اقدام به تروریستی خواندن حزب الله کردند. شکست گروه های تروریستی در سوریه به دست حزب الله از عوامل این اقدام است که نشان دهنده آغاز جنگ نرم به سود رژیم صهیونیستی به شمار می آید.

 

این کارشناسی عراقی با بیان این که دشمنی کشورهای حامی تروریست و استکبار با حزب الله نشان از موفقیت آن در سیاست خارجی است، تصریح کرد: شورای همکاری خلیج فارس بر اساس دشمنی و مبارزه با اسلام بنا شده که از مجموعه ها و سازمان هایی تشکیل شده که در قرآن کریم از آنها نهی شده است. کشورهای غربی نیز به دلیل روابط قتصادی و سیاسی با دولت لبنان به هیچ وجه خواهان رویارویی با محور مقاومت و همراهان آن نیستند.

 

وی تأکید کرد که این اقدام مانوری بیش نیست و حمایت های صورت گرفته حزب الله از سوی انسان ها و جریان های آگاه و آشنا به امور سیاست صورت می گیرد و نقش رژیم اشغالگر قدس و آمریکا در این قضیه آشکار است.

 

البکاء با اشاره به این که اکنون ملت های مسلمان و حمایت کنندگان حزب الله باید تلاش فراوانی برای تبیین حقیقت این گونه اقدامات و برملا ساختن چهره واقعی حکام کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام دهند، گفت: درج حزب الله لبنان در لیست گروه های تروریستی از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس نامعقول و شتاب زده و چراغ سبزی برای جاهلان و گروه های تروریستی محسوب می شود./9456/ب902/د

ارسال نظرات