۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۲۰۳۵۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

حوزه‌های علمیه نگذارند جای بزرگانی همچون آیت‌الله واعظ طبسی خالی بماند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تسلیت درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی، گفت: کشور به علمایی فاضل، مجاهد و پیرو ولایت‌فقیه همچون مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی نیاز داشته و حوزه‌های علمیه نباید اجازه دهند جای بزرگانی چون این عالم فقید خالی بماند.
حجت الاسلام يعقوبي

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله عباس واعظ طبسی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی، اظهار کرد: با درگذشت این عالم بزرگ، ملت و نظام اسلامی یکی از خدمت‌گزاران صدیق و یاران باوفای خود را از دست داد.

 

وی با اشاره به اینکه این عالم ربانی در همه شرایط سخت دوران مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی در سنگر امام خمینی(ره) باقی ماند و ذره‌ای در این مسیر غفلت و کوتاهی نداشت، اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی منشأ خدمات زیادی برای اسلام و نظام اسلامی بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه این عالم فقید به اسلام و مسلمانان خدمات زیادی کرد و به معنای واقعی جهاد علمی و عملی داشت، خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی در تمام احوال به فکر اسلام و انقلاب و نظام دینی بود.

 

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ هر پیامبری که قیام می‌کرد برای خود حواریون و یاران نزدیکی داشت که به کمک آن‌ها رسالت خود را انجام می‌داد، اضافه کرد: همان‌گونه که حواریون پیامبران مانند شمع به دور آن‌ها می‌چرخیدند در انقلاب اسلامی نیز امام خمینی (ره) حواریونی داشت که همانند شمع به گرد بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در چرخش بودند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: از سال 42 که امام راحل قیام خود را آغاز کرد همیشه یارانی چون آیت‌الله واعظ طبسی در کنار وی بودند که برای پیروزی و به ثمر نشستن انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: این حواریون و یاران امام راحل هیچ وقت چه در شرایط سخت و دشوار زندان و شکنجه و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) را تنها نگذاشته و همواره در سنگر امام راحل و انقلاب اسلامی و نظام باقی ماندند.

 

وی اضافه کرد: اگرچه مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی در 37 سال گذشته تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده داشت و این نهاد از نظر اقتصادی ارتقای چشمگیری یافت اما خود آیت‌الله طبسی در زندگی شخصی بسیار ساده‌زیست بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: با وجود این برخی مغرضان و دل‌چرکینان نسبت به نظام و انقلاب و شخصیت‌های نظام، تهمت و توهین‌هایی را نسبت به این عالم ربانی روا می‌داشتند که البته مردم هیچ‌گاه این تهمت‌ها را باور نکردند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه نباید جای این بزرگان و عالمان دینی خالی بماند، تصریح کرد: باید حوزه‌های علمیه با تربیت عالمانی مجاهد، فاضل و پیرو عملی ولایت‌فقیه چون مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی اجازه ندهند جای این بزرگان خالی بماند.

 

وی با بیان اینکه کشور به وجود چنین علمایی نیاز دارد، اظهار کرد: علما باید همانند مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی سخنگوی اسلام بوده و با علم توأم با عمل خویش برای اعتلای اسلام و نظام دینی تلاش کنند.

 

گفتنی است، پیکر مطهر آیت‌الله واعظ طبسی مجاهد نستوه و یار دیرین امام و رهبری صبح امروز با حضور رهبر معظم انقلاب، سران قوا، مسؤولان ارشد کشوری و لشکری و خیل عظیم عزاداران در مشهد تشییع و در جوار حرم مطهر رضوی تدفین شد./9314/302/ب1

ارسال نظرات