۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۳۲۰۴۳۱
مدیر حوزه علمیه هرسین:

پوشیدن لباس روحانیت نشان دهنده التزام به اسلام ناب محمدی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه هرسین با اشاره به اهمیت و قداست لباس روحانیت، گفت: پوشیدن لباس روحانیت نشان دهنده التزام به اسلام ناب محمدی است.
شهداي روحاني

حجت الاسلام سید عبدالله قدمی مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به نقش آفرینی طلاب و روحانیان در عرصه انقلاب و دفاع مقدس، اظهار داشت: قشر روحانیت افزون بر اثرگذاری مستقیم در شکل گیری انقلاب اسلامی، در دوران دفاع قدس نیز هم پای دیگر رزمندگان جنگیدند و بسیاری از آن ها به فیض شهادت دست یافتند.


مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین تصریح کرد: ایثار و رشادت های شهدای روحانی شایسته تقدیر و تجلیل است، جامعه روحانیت با اطاعت از ولایت و همراهی با مردم جهت گسترش فرهنگ ناب  اصیل اسلامی گام برداشتند.


حجت الاسلام قدمی بیان داشت: پوشیدن لباس روحانیت نشان دهنده التزام به اسلام ناب محمدی و قدم گذاشتن در راه سربازی امام عصر (عج) است، شهدای روحانی با جانفشانی خود نشان دادند که سربازانی مخلص و بی ریا برای امام زمان (عج) و بندگانی شایسته و با تقوا برای خداوند متعال هستند.


وی با تأکید بر اینکه شهدا چراغ راه هدایت بندگان هستند، گفت: شهدای روحانی در راه حراست از ارزش های معنوی و پاسداشت حریم اسلام ناب محمدی قدم در راه دفاع از خاک و ناموس وطن نهادند و اجازه ندادند خدشه ای بر ارزش های اصیل اسلامی و غیرتمندی مسلمانان وارد شود.


مدیر حوزه علمیه شهرستان هرسین با اشاره به سخنانی از رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: تلاش برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا به عنوان وظیفه ای خطیر بر دوش مردم و مسؤولان نظام است، ارزش های والایی که شهدا برای آن جنگیدند باید به نسل های آینده نیز منتقل شود.


حجت الاسلام قدمی تصریح کرد: دیدار با خانواده های معظم شهدا و برگزاری یادواره های شهدای روحانی گامی کوچک در جهت ادای دین به شهدا بوده و موجب تسلای خاطر خانواده های معزز شهدا خواهد بود.


وی در پایان خاطرنشان کرد: در همین راستا مراسم گرامیداشت شهدای روحانی امشب با هدف تکریم مقام والای شهدا در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان هرسین برگزار می شود و طلاب و روحانیان با اسطوره های ایثار تجدید میثاق می کنند./857/302/ب1

ارسال نظرات