۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۳۲۰۵۵۸
حجت الاسلام باطنی در گفت‌وگو با رسا:

اظهارات ناشیانه برخی افراد برای خودنمایی کردن است/ کسی نمی‌تواند فراتر از قوانین و اعتقادات جامعه قدم بردارد

خبرگزاری رسا ـ جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان این‌که کسی حق مصادره حضور مردم در انتخابات به نفع خود و جناح خود را ندارد، گفت: نماینده منتخب در مجلس شورای اسلامی در اندازه‌ای که قانون اساسی مشخص کرده است حق اظهار نظر دارد و می‌تواند در همین اندازه ایفای نقش کند، نه خارج از چارچوب و قوانینی که در کشور مشخص شده است.
حجت الاسلام باطني جانشين مدير حوزه علميه اصفهان

حجت الاسلام علیرضا باطنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به حضور پرشور مردم در پای صتدوق‌های رأی گفت: این حضور مردمی مایه خوشحالی است، چرا که حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی در حقیقت رأی آری به جمهوری اسلامی و لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب است و باید عرض کنیم که این پیروزی بسیار شیرین و ارزشمند به سود انقلاب اسلامی بود.

 

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: حضور مردم در پاسخ به فرمان رهبر معظم انقلاب اتفاق افتاد و کسی حق ندارد آن را به نفع خود و یا جریان سیاسی مطبوع خود مصادره کند، بلکه این پیروز متعلق به همه مردم و به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است.

 

وی با بیان این‌که لازمه جامعه اسلامی بر مدار مکتب اهل بیت(ع) وجود سلایق و دیدگاه‌های مختلف در عرصه سیاست است، تصریح کرد: آزادی گفتار و آزادی اندیشه در جامعه ما به برکت انقلاب اسلامی نهادینه شده است، دو سلیقه اصولگرا و اصلاح طلب توانستند در این انتخابات به مجلس راه پیدا کنند و این آزادی‌هایی که به وجود آمده است که سلایق مختلف سیاسی می‌توانند آزادانه در انتخابات شرکت کنند از برکات انقلاب اسلامی است.

 

دبیر مجمع اصولگرایان اصفهان خاطرنشان کرد: امروزه گاهی صداهایی از بعضی افراد شنیده می‌شود که مغایر با قواره و چارچوب مقررات و قوانین حاکم بر جامعه است، نماینده منتخب در مجلس شورای اسلامی در اندازه‌ای که قانون اساسی مشخص کرده است حق اظهار نظر دارد و می‌تواند در همین اندازه ایفای نقش کند، نه خارج از چارچوب و قوانینی که در کشور مشخص شده است.

 

حجت الاسلام باطنی با اشاره به لزوم پایبندی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به قانون اساسی، اظهار کرد: اظهاراتی که منافات با حیطه اختیارات نمایندگان دارد نه منطقی است و نه مسؤولانه و باید نمایندگان خود را در چارچوب قانون ببینند و بر طبق آن عمل کنند.

 

وی با اشاره به صحبت‌های برخی نامزدها و نمایندگان اصلاح طلب پیرامون رفع حصر سران فتنه، گفت: پیرامون اصحاب فتنه و ارکان فتنه سال 88 شورای عالی امنیت ملی حق نظر دارد و به هرحال تصمیماتی هم که اتخاذ شده است با نظر این شورا بوده است، پیرامون مسائلی نظیر حجاب اسلامی و سیاست خارجه نیز در درون نظام تعاریف مشخصی وجود دارد و کسی نمی‌تواند فراتر از اعتقادات حاکم بر جامعه نظر بدهد و اقدامی انجام دهد و گامی فراتر از این اعتقادات که برخاسته از تعالیم اسلامی و قرآنی است بردارد.

 

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان در ادامه افزود: همان دستی که این افراد را انتخاب کرده است همان دست این افراد را به زیر خواهد کشید، هیچ تردیدی در این مسأله نخواهد بود، در سیاست خارجه هم کشور اصول و قوانین و سلسله مراتب خود را دارد و بر اساس این اصول اداره می‌شود و اظهارات ناشیانه برخی افراد بیشتر برای دیده شدن و خودنمایی است نه این‌که سندی داشته باشد و جایی برای نگرانی وجود داشته باشد./1304/302/ب2

ارسال نظرات