۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۳۲۰۵۷۷

حمله مجدد نیروهای امنیتی بحرین به حسینیه شیعیان

خبرگزاری رسا ـ ماموران امنیتی نظام آل خلیفه برای دومین هفته متوالی به حسینه‌های شیعیان در سراسر کشور حمله‌ور شدند.
تخريب نمادهاي عاشورايي به دست نيروهاي آل خليفه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، برای دومین هفته متوالی و در راستای اجرای تهدیدهای وزیر کشور بحرین، نیروهای امنیتی نظام آل خلیفه صبح امروز یکشنبه به برخی از حسینیه‌ها و هیأت‌های عزاداری شیعیان در شهرهای مختلف حمله کردند.


همزمان با حمله ماموران امنیتی به حسینیه‌های مناطقی نظیر سنابس، جدحفص، نبیه و ... فعالان بحرینی تصاویری از این اقدام را در شبکه‌های اجتماعی منتشر ساختند.


انقلابیان بحرین مسؤولان حکومتی را به اجرای سیاست‌های از پیش تعریف شده علیه شیعیان متهم ساخته و با تظاهرات گسترده‌ای «سرکوب‌های قومیتی» را به شدت محکوم کردند.


وزیر کشور بحرین در سخنرانی هفته گذشته خود تهدید کرد که سیطره و نفوذ بر موسسه‌های دینی را افزایش داده، برگزاری مراسم‌های مذهبی را ممنوع کرده و با حمله به مذهب تشیع و توصیف آن به «بدعت خودساخته» شهروندان شیعی بحرین را مزدور ایران خطاب و آنان را به تبعید از کشور و سلب تابعیت تهدید کرد.


مخالفان حکومتی معتقدند که مسؤولان آل خلیفه به رهبری حمد بن عیسی پادشاه کشور، سیاست نابودی شهروندان اصیل بحرین را در دستور کار خود قرار داده و با هدف قرار دادن شخصیت‌های دینی و حمله به شعائر مذهبی به دنبال جامه عمل پوشاندن به سیاست‌های ظالمانه  برآمده است./981/ب904/د

ارسال نظرات