۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۳۲۰۵۸۲
شیخ نعیم قاسم:

همکاری با عربستان به معنای همکاری با رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که تمام تلاش عربستان سعودی در منطقه در راستای ضربه زدن به محور مقاومت است.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم یادبود شهید محمود شمس الدین، از شهدای مقاومت گفت: مقاومت از دیدگاه رژیم صهیونیستی یک گروه تروریستی است، اما کسانی که اهل حق هستند مقاومت را تروریستی نمی دانند.

 

وی افزود: اگر اسرائیل ما را تروریست بخواند، یک امر طبیعی است چون دشمن ما محسوب می شود اما اینکه یک کشور عربی که خود را اسلامی می داند و سعی می کند در جهان اسلام ایفای نقش کند، ما را تروریستی بخواند یک اقدام غیرقابل قبول است.

 

این روحانی لبنانی تاکیدکرد: امروز بر همگان روشن است که عربستان سعوی تلاش می کند با سوء استفاده از سرمایه نفت خود، به روحیه مقاومت ضربه بزند و حقیقت را در مخفی کند. حمایت همه جانبه از گروه های تکفیری و تشکیل مدارس تربیت مدرسانی برای رواج اندیش تکفیری برای ضربه زدن به مقاومت و زمامداری امت اسلامی است.

 

عضو ارشد حزب الله لبنان تصریح کرد: مقاومت در سه محور به پیروزی رسید، اول آنکه در آزادسازی اراضی اشغال شده در لبنان پیروز شد و دوم آنکه توانست از ملت لبنان در برابر دشمنی ها حمایت کند و در مرحله سوم ملت هایی را که به قدرت مقاومت ایمان داشتند را برای مقابله با حاکمان جور به حرکت درآورد.

 

شیخ نعیم قاسم در ادامه به بررسی وضعیت عربستان سعودی در منطقه پرداخت و گفت: عربستان جایگاه خود را در منطقه از دست داد و هزینه های زیادی که برای نفوذ در کشورها صرف کرده بود به نتیجه ای نرسید. عربستان در کشتار مردم یمن و دخالت در اوضاع سوریه وعراق نیز دستاوردی نداشت و الان در موضع شکست است.


معاون سید حسن نصرالله اظهار داشت: عربستان زمانی که مقاومت و حزب الله را تروریست می خواند یعنی در جبهه رژیم صهیونیستی قرار گرفته و دشمنی علنی خود را حزب الله را آغاز کرده است. همراهی کردن با اسرائیل در مبارزه با حزب الله به این معنا است که عربستان توانایی مقابله با ما را ندارد و باید با استفاده از تبلیغات رسانه ای و کمک دشمنان ما به مبارزه با حزب الله بپردازد.
 
شیخ نعیم قاسم در پایان گفت: ما اقدام عربستان و شورای همکاری خلیج فارس را یک نشانه مثبت می بینیم چرا که تایید مقاومت تنها از اهل شرف و کرامت بر می آید. پس از این مساله اگر کسی با عربستان سعودی همکاری داشته باشد متهم به همکاری با رژیم صهیونیستی می شود./1321/ب902/د

ارسال نظرات