۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۳۲۰۶۱۸

چند خبر کوتاه از رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ ساز و کارهای سیاست خارجی در اسلام از منظر آیت الله جوادی آملی، بررسی نقش دولت در زدودن فقر در برنامه «به رنگ خدا»، بررسی نقش تواضع و فروتنی در جامعه برنامه «مهربان باشیم» از جمله برنامه­های رادیو معارف است.
راديو معارف

به گزارش خبرگزاری رسا، ساز و کارهای سیاست خارجی در اسلام از منظر آیت الله جوادی آملی، بررسی نقش دولت در زدودن فقر در برنامه «به رنگ خدا»، بررسی نقش تواضع و فروتنی در جامعه برنامه «مهربان باشیم» از جمله برنامه­های رادیو معارف است.

 

ساز و کارهای سیاست خارجی در اسلام از منظر آیت الله جوادی آملی

آیت الله جوادی آملی مفسر عالیقدر قرآن کریم با نگاه به آیات سوره مبارکه روم به تشریح اصول راهبردی رابطه و تعامل با کشورهای بیگانه می پردازند.

 

‌آیت الله جوادی آملی در برنامه «برکرانه نور» رادیو معارف که به تفسیر آیات نورانی کلام الله مجید اختصاص دارد ذیل تفسیر آیات سوره روم ،اصول حاکم بر سیاست خارجی دراسلام و راهبردهای تعامل با کشورهای بیگانه را بیان می کنند.

 

برنامه «برکرانه نور» با تلاش گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف هر هفته شنبه تا چهارشنبه ساعت 6 بامداد پخش و در ساعت 25 : 21 بازپخش می شود.

 

علاقمندان برای دریافت فایل صوتی برنامه پس از پخش به صفحه اختصاصی برنامه « برکرانه نور» در پایگاه اطلاع رسانی رادیو معارف مراجعه نمایند.

 

سهم ما در تحقق اقتصاد مقاومتی چیست؟

 رادیو معارف در برنامه زنده «به رنگ خدا» وظیفه، سهم و نقش ملت و دولت را در زدودن فقر و محرومیت از جامعه اسلامی بررسی می‌کند.

 

 حجت الاسلام عبادی نیک در برنامه « به رنگ خدا» بر محور آیه شریف «الذین هم فی اموالهم حق معلوم للسائل و المحروم» وظیفه و مسؤولیت دولت و سهم و نقش مردم در چشم انداز کلان اقتصاد نظام اسلامی را بر می شمارد و از اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب و از مهمترین مؤلفه های الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت سخن می گوید.

 

«به رنگ خدا» به همت گروه قرآن و اهل بیت به تهیه کنندگی احمد محمودی و اجرای حمید سوری هر روز ساعت 40 : 17 از صدای فضیلت پخش می شود.

 

درخت هر چه پربارتر ، افتاده‌تر

 

برنامه «مهربان باشیم» رادیو معارف این هفته ضرب المثل «درخت هرچه پربارتر ، افتاده‌تر» را دستمایه قرار داده و از تواضع و فروتنی سخن می گوید.

 

حجت الاسلامعلی سرلک کارشناس علوم تربیتی و مشاوره در برنامه «مهربان باشیم» بر اساس تعالیم اخلاق اسلامی و سیره بزرگان دین از انسان‌هایی می‌گوید که هر چه به لحاظ معنوی ، اخلاقی ، علمی و ... غنی‌تر گردند، تمایل به مطرح کردن خویش در آنان کمتر شده و نیاز به جلب توجه و فخرفروشی به دیگران در آنان کاهش می یابد و دیگران را نیز نه به داشته ها بلکه با جوهر انسانیت محک می زنند.

 

برنامه زنده « مهربان باشیم» کاری از گروه فرهنگ و جامعه رادیو معارف است که در قالبی اجتماعی معرفتی به آموزه های اخلاقی ضرب المثل های ایرانی می پردازد .

 

این برنامه به تهیه کنندگی ابوالفضل سلیمانی واجرای رضا ملایی شنبه تا پنجشنبه ساعت 7 تا 8 صبح از رادیو سراسری معارف پخش می شود./998/101/ب2

ارسال نظرات