۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۳۲۰۶۷۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

مصونیت جوانان از هجمه های دشمن، هدف اجرای برنامه های فرهنگی دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که از ابتدای سال تاکنون یک هزار و 200 برنامه فرهنگی دینی در استان برگزار شده است، گفت: هدف از اجرای این برنامه ها مصونیت سازی جوانان از هجمه ها و دسیسه های فرهنگی دشمن است.
مدير کل تبليغات اسلامي لرستان

حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به انجام فعالیت های قرآنی در استان، بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 200 برنامه فرهنگی قرآنی در استان برگزار شده است.


وی با بیان این که رعایت تنوع در برنامه‎های فرهنگی و دینی محور کار تبلیغات اسلامی در اجرای برنامه ها بوده است، افزود: در این راستا جلسات متعدد و مؤثری برای برطرفشدن مسائل و چالش های فرهنگی و تقویت فعالیت‌های دینی و مذهبی برگزار شده است.


حجت الاسلام مهدوی با اشاره به تلاش دشمن در عرصه فرهنگی و طرح دسیسه های گوناگون در جهت تضعیف روحیه جوانان، بیان کرد: ضروری است با استفاده از ظرفیت های نهادهای گوناگون، آحاد جامعه را با رویکرد های دشمن و ابزارها و تکنیک‌های آنها آشنا کرد.


وی آشنایی مردم به ویژه جوانان با روش های مقابله با تهاجم فرهنگی را امری مهم در جهت خنثی سازی دسیسه های دشمن عنوان کرد و گفت: با ارائه برنامه های مختلف باید مصونیت سازی افراد در برابر هجمه های فرهنگی دشمن مورد توجه قرار گیرد تا جوانان ما در مقابل شیطنت های دشمن واکسینه شوند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان اعزام مبلغ، برگزاری گفتمان های دینی در مدارس، دانشگاه ه ها، حوزه های علمیه، مساجد و حسینیه ها را از جمله برنامه های دینی فرهنگی اجرایی در سال جاری عنوان کرد.


وی افزود: برگزاری جشنواره ها، نمایشگاه‎های فرهنگی، برگزاری کلاس‎ها و دوره‎های آموزشی، توزیع کتب، برگزاری مسابقات فرهنگی، تولید و عرضه محصولات فرهنگی و دینی است.


حجت‌الاسلام مهدوی خاطرنشان کرد: برنامه های اجرا شده در سال جاری با همکاری کارگروه های‌ استانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، جهاد دانشگاهی و با حمایت  نماینده ولی فقیه در استان  برگزار شد.


وی در ادامه با اشاره به استفاده های متفاوت از فضای سایبری در زمینه های گوناگون بیان کرد: فعالیت در جبهه فرهنگی نیازمند همکاری نهادهای فرهنگی است که باید با بینش و بصیرت متحد و منسجم تلاش کنیم.


اتحاد و انسجام نهادهای فرهنگی در اجرای برنامه های دینی فرهنگی را بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: با وجود عزم ملی و مدیریت جهادی در اجرای برنامه‎ها می‎توان در راستای تحول چشمگیر در حوزه فرهنگ گام های بلند و مؤثری برداشت./9459/302/ب1

ارسال نظرات