۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۳۲۰۷۲۳
رییس‌جمهور اندونزی:

صبر جهانیان در برابر اسرائیل به پایان رسیده است

خبرگزاری رسا ـ رییس‌جمهور اندونزی، صبح امروز، 17 اسفندماه، در مراسم افتتاحیه پنجمین نشست فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی در جاکارتا تأکید کرد: صبر جهانیان در برابر اسرائیل به پایان رسیده است.
اندونزي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جوکو ویدودو، رییس جمهور اندونزی در پنجمین نشست فوق‌العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با بیان این که صبر جهانیان در برابر اسرائیل به پایان رسیده است، از این رژیم خواست که فعالیت‌ها و سیاست‌های غیرقانونی خود در سرزمین اشغالی فلسطین را سریعا متوقف کند.

 

وی افزود: اندونزی و کشورهای اسلامی در اتخاذ اقدامات جدی و ملموس برای تحت فشار قراردادن اسرائیل جهت پایان‌دادن به اشغال‌گری خود در فلسطین و اقدامات خودسرانه در قدس شریف، آمادگی کامل دارند.

 

پنجمین نشست فوق‌العاده سران سازمان همکاری‌های اسلامی با موضوع فلسطین و قدس شریف  صبح امروز با حضور سران، مقامات ارشد و وزرای خارجه کشورهای عضو این سازمان در مرکز کنفرانس‌های جاکارتا، پایتخت اندونزی، آغاز به کار کرد.

 

جوکو ویدودو رییس‌جمهور اندونزی، عمر البشیر رییس‌جمهور سودان، ممنون حسین رییس‌جمهور پاکستان، محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، سامح شکری وزیر خارجه مصر، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران، معاون نخست وزیر قطر، نومان کورتولماز معاون نخست‌وزیر ترکیه، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان، وزرای خارجه افغانستان، بحرین، تاجیکستان، موریتانی و سیرالئون و همچنین ایاد امین مدنی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از جمله مقامات شرکت‌کننده در این نشست هستند.

 

پیش از این اعلام شده بود که قرار است، عبدالفتاح السیسی، رییس‌جمهور مصر نیز در مراسم افتتاحیه این نشست به ایراد سخنرانی بپردازد، اما وزیر خارجه این کشور به عنوان رییس کنونی سازمان همکاری‌ اسلامی در نشست امروز سخنرانی کرد.

 

براساس گزارش این رسانه مصری، نمایندگان 49 کشور از اعضای سازمان همکاری اسلامی که تعداد آن به 57 کشور می‌رسد، در این نشست شرکت کرده‌اند.

 

این نشست به درخواست رییس تشکیلات خودگران فلسطین و برای بررسی اوضاع وخیم سرزمین‌های اشغالی فلسطین برگزار شده است./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات