۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۳۲۰۷۴۱

جشنواره ملی آواها و نواهای دینی در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از ارسال 178 اثر از 31 استان به جشنواره ترنم آسمانی در تبریز خبر داد.
علي اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان از برگزاری اختتامیه جشنواره ملی آواها و نواهای دینی با عنوان ترنم آسمانی در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این مراسم روز بیستم اسفند در تبریز برگزار می شود.


وی با بیان این‌که 178 اثر از 31 استان به دبیرخانه این جشنواره رسیده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد 74 اثر در بخش اجرای زنده شامل همخوانی و تواشیح، 83 تولید استودیویی شامل آثار آکاپلا(چند صدایی) و موسیقیایی و 21اثر در بخش ابتهال است.


صفی پور افزود: اختتامیه این جشنواره با حضور شخصیت‌های برجسته حوزه علوم قرآنی از جمله استاد غلامرضا شاهمیوه اصفهانی، استاد مهدی دغاغله، استاد محمد عباسی، استاد عباس حزباوی و استاد سعید طوسی همراه خواهد بود، ضمن این‌که برنامه های جنبی متعددی پیش بینی شده است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که مراسم اختتامیه با حضور گروه های تواشیح بین المللی در تالار پتروشیمی تبریز نیز همراه خواهد بود، تصریح کرد: قرار است در این مراسم از نفرات برگزیده شش بخش مختلف اولین دوره جشنواره سراسری ترنم آسمانی تجلیل شود.


وی ادامه داد: همخوانی 70 نفری اسما الحسنی از سوی گروه های شرکت کننده برای نخستین بار و یادبود مهاجرین الی الله جان باختگان منا مربوط به گروه تواشیح آبادان نیز از دیگر برنامه های جشنواره ملی آواها و نواهای دینی با عنوان ترنم آسمانی است.


صفی پور با بیان این‌که اختتامیه نخستین جشنواره سراسری آواها و نواهای دینی با عنوان ترنم آسمانی ساعت 18:45 بیستم اسفند برگزار می شود، گفت: جوایز نفرات اول در این جشنواره 25 میلیون ریال است، با این توضیح که 10 گروه نهایی به این جشنواره راه یافته اند که گروه های اول تا سوم برگزیده می شوند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نشر و گسترش هنر جمع خوانی قرآن کریم، تواشیح و ابتهال در سطح جامعه بالاخص جوانان و نوجوانان را اصلی ترین هدف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: ترویج مضامین ارزشی و الهی مهم‌ترین هدف جشنواره بوده است.


وی تصریح کرد: ترنم آسمانی با هدف ارزیابی و ساماندهی فعالیت های گروه های تواشیح کشور و تولید آثار فاخر همسرایی در مضامین مختلف مذهبی و دینی با هدف ارتقاء سطح فنی فعالان عرصه تواشیح، جهت دهی به فعالیت ها و تولید آثار جمع خوانی قرآنی برگزار می شود./935/203/ب3

ارسال نظرات