۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۳۲۰۷۵۱
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

اسلام، مقدم دانستن دیگران بر خود را بسیار ارزشمند می‌داند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: مقدم کردن دیگران بر خود از ارزشمندترین امور در اسلام به شمار می‌رود که بسیاری از اسرار آن تنها با ظهور امام زمان(عج) بر مردم آشکار می‌شود.
شيخ حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز به مناسبت دهه دوم ایام فاطمیه در مسجد محمدی تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مقدم کردن دیگران بر خود از ارزشمندترین امور در اسلام به شمار می‌رود که بسیاری از اسرار آن تنها با ظهور امام زمان(عج) بر مردم آشکار می‌شود.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که فرمودند ما اهل بیت(ع) فضل و برتری کسی را در هیچ زمینه‌ای کتمان نمی‌کنیم و بر همگان بیان می‌کنیم، این از خصوصیات اخلاقی ما محسوب می‌شود، بیان داشت: مقدم دانستن دیگران بر خود آثار چشم گیری دارد که خداوند متعال آن آثار را به انسان لطف و عنایت می‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در خصوص مقام بهشتی افرادی که دیگران را به خود مقدم می‌دانند، تصریح کرد: خداوند در قیامت به آنان درجه‌ای عطا می‌کند که دیگران به حال آنان غبطه می‌خورند.

 

این مفسر قرآن کریم ابراز کرد: انسانها باید از نعمت‌های الهی به بهترین وجه بهره ببرند و خیر دیگران را به خود مقدم بدارند و در عبادت و احسان و محبت به دیگران و خانواده کوتاهی نکنند.

 

این دانشمند فرزانه اظهار داشت: تنها خداوند متعال زمان مرگ انسان را می‌داند به همین دلیل انسان باید دقت داشته باشد تا در انجام اعمال واجب و عمل خیر کوتاهی نکند تا در هنگام مرگ، موجب پشیمانی او نشود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر انسان دیگران را به خود مقدم بدارد سبب افزایش نعمت می‌شود؛ امیرمومنان(ع) جان خود را برای حفظ جان پیامبر(ص) مقدم دانست و این ایثار مورد رضایت خداوند متعال قرار گرفت و همچنین در کربلا شهدای کربلا خود را بر آمام حسین(ع) مقدم دانستند و این بهترین الگو برای همگان است./813/202/ب1

ارسال نظرات