۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۳۲۰۸۱۷
استاد حوزه و دانشگاه:

عشق و محبت به خدا و اهل بیت به عنوان حقیقت جاری در دل فرزندان ایجاد شود

خبرگزاری رسا ـ نیلچی زاده با اشاره به این که یک مادر فاطمی باید تعالیم دینی را با عشق و علاقه به فرزند خود بیاموزد، گفت: فرزندان را به گونه‌ای تربیت کنید که رفتارهای نیکو و دینی شان را از مادر به ارث ببرند، عشق و محبت اهل بیت(ع) و عشق به خدا را به عنوان حقیقت جاری در دل آن ها ایجاد کنید و در حضور آن ها به همسر خود احترام بگذارید.
فروغ نيلچي زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، فروغ نیلچی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، امشب در همایش مادران آسمانی که در خیابان معراج اصفهان برگزار شد، گفت: امام حسن عسگری(ع) برای هر کدام از 14 معصوم(س) صلواتی را نقل کرده اند، برای حضرت زهرا(س) نیز صلواتی را نقل کرده اند که این صلوات خواص و آثار زیادی دارد.

 

وی ادامه داد: از جمله خواص و برکات صلوات حضرت زهرا(س) این است که مستجاب ترین و جامع ترین دعا زیر این گنبد دوار است، هر کس سه روز به حضرت زهرا(س) صلوات و سلام بدهد امید است که جزء راه یافتگان به بهشت باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: هنگامی که یزید می خواست از امام حسین(ع) بیعت بگیرد امام(ع) در جواب یزید فرمودند: از من که در دامن کسی مثل فاطمه زهرا(س) بزرگ شده توقع نداشته باشید با کسی مثل یزید بیعت کنم، این نشان دهنده تاثیر تربیت یک مادر آسمانی است که باعث می شود فرزندش در60 سالگی هم از تاثیر تربیت مادرش سخن بگوید.

 

نیلچی زاده در رابطه با وظایف و مهارت های یک مادر فاطمی بیان داشت: فرزندان را به گونه ای تربیت کنید که رفتارهای نیکو و دینی شان را از مادر به ارث ببرند و وقتی هم پیر می شوند باز از مادر یاد کنند، یک مادر این قدرت را دارد که در وجود فرزندش احساسات و افکار زیبا را بسازد.

 

وی اظهار داشت: مادری که می خواهد فرزندش را فاطمی تربیت کند باید تعالیم دینی را با عشق و علاقه به فرزند خود بیاموزد، اگر مادر هنگام اذان اولین نفر باشد که به نماز می ایستد فرزندش هم همین را یاد می گیرد و دیگر نیازی به تذکر مکرر و روش هایی که برخی برای فرزندانشان به کار می برند نیست، عشق به خدا را به عنوان حقیقت جاری در دل فرزندان ایجاد کنید.

 

مشاور سازمان ملی جوانان در امور زنان و خانواده، ابراز داشت: مادری که می خواهد پیرو حضرت زهرا(س) باشد باید احترام و عشق و محبت به همسرش داشته باشد تا فرزندان هم برای پدر خود احترام قائل باشند و به او ابراز محبت کنند، مادری که پشت سر همسرش در حضور فرزندان بدگویی می کند هیچ گاه نمی تواند مادر موفقی باشد.

 

نیلچی زاده تصریح کرد: حضرت زهرا(س) از خدا شرم می کرد که از حضرت علی (ع) چیزی را بخواهد که در توانش نباشد و این قناعت حضرت فاطمه(س) را به ما می آموزد، زنان ما باید توجه ویژه ای به این صفت حضرت داشته باشند تا در زندگی خود احساس آرامش داشته باشند.

 

وی بیان داشت: اگر می خواهید فرزندانتان را فاطمی بزرگ کنید باید آن ها را عاشق اهل بیت کنید و عشق و محبت اهل بیت را در دل آن ها ایجاد کنید ولی مراقب باشید که در این زمینه افراط نکنید که باعث می شود از مجالس اهل بیت دل زده و خسته شوند، باید حد اعتدال را رعایت کنید و به ظرفیت آن ها دقت کنید و به اقتضای سنشان معارف دینی را به آن ها تعلیم دهید. /869/202/ب2

ارسال نظرات