۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۳۲۰۸۴۲
استاد حوزه علمیه کرمان:

حضرت فاطمه مصداق صریح هدایت در تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه کرمان، با اشاره به فلسفه وجودی انبیاء الهی و امامان معصوم گفت: همان گونه که خداوند متعال اسباب رشد مادی را برای بشر فراهم کرده است، برای هدایت معنوی بشر کم نگذارده است و در این بخش نیز نعمت های خود را کامل کرده است.
حجت الاسلام حسين حائري استاد حوزه علميه کرمان حجت الاسلام حسين حائري استاد حوزه علميه کرمان
حجت الاسلام حسین حائری استاد حوزه علمیه کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به فلسفه وجودی انبیاء الهی و امامان معصوم گفت: همان گونه که خداوند متعال اسباب رشد مادی را برای بشر فراهم کرده است، برای هدایت معنوی بشر کم نگذارده است و در این بخش نیز نعمت های خود را کامل کرده است.
 
وی گفت: خداوند متعال تمام اسباب رشد معنوی و هدایت انسان ها را فراهم کرده است تا عذر و بهانه را از آنان گرفته باشد.
 
حجت الاسلام حائری به فلسفه وجودی انبیاء الهی و امامان معصوم اشاره داشت و اظهار داشت: اولیای الاهی به جهت هدایت انسان در مسیر کمال مبعوث شده اند و فاطمه زهرا نیز یکی از حلقه های بارز و آشکار هدایت الهی در تاریخ است.
 
وی گفت: این بانوی مکرمه با بیانات، عکس العمل ها و سخنرانی های خود جهادگونه از مسیر حق دفاع می کردند و در راه تبلیغ حق شهید شدند.
 
این استاد حوزه علمیه گفت: روشنگری های دختر پیامبر آن گونه بود که برای مردم مدینه و مسلمانان هیچ عذری در تشخیص حق و پذیرش آن باقی نگذاشت و ایشان در این را با تمام وجود تلاش کردند.
 
وی گفت: فاطمه زهرا یاور ولایت و سرباز ولی خدا بودند و هیچ گاه شبهات فاطمیه نمی تواند شان و مقام این بانو را تنزل دهد.
 
حجت الاسلام حائری گفت: فاطمه زهرا هیچ گاه راضی به دیدار خلفای ثلاث نبودند و این حاکی از این است که دختر پیامبر از حکومت وقت ناراضی و ناراحت بودند.
 
وی با اشاره به احادیثی از اهل البیت گفت: حب دنیا سبب شد این بلا ها و مشکلات بر سر خاندان عصمت و طهارت بیاید و برخی غاصب مقام ولایت ایشان شوند؛ چرا که انسان برای دنیا هر کاری خواهد کرد.
 
حجت الاسلام حائری به کتاب (فاطمه الزهرا من المهد الی اللحد) نوشته آیت الله سید محمد کاظم قزوینی اشاره کرد و گفت: این کتاب سیر تحلیلی زندگانی فاطمه زهرا(س) است و نیکو است که طلاب و مبلغان علوم دینی با این کتاب و محتوای آن آشنا شوند./9701/302/ب3
 
ارسال نظرات