۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۳۲۰۸۹۳
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه:

قناعت زیربنای سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه، گفت: قناعت زیربنای سبک زندگی اسلامی است.
حجت الاسلام موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت‌الاسلام سید حبیب الله موسوی، مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز در جمع طلاب معیل مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب، اظهار داشت: توجه به سبک زندگی اسلامی تضمین کننده موفقیت در زندگی مشترک زوج های جوان است.


حجت الاسلام موسوی تأکید کرد: سیره زندگی ائمه معصومین علیهم السلام بهترین الگو برای گزینش نوع زندگی موفق و بر مبنای سازگاری و لطف و محبت طرفین می باشد که باید بیش از این در جامعه گسترش داده شود زیرا بروز مشکلات و ناسازگاری ها نشان دهنده عدم توجه کافی به سبک زندگی اسلامی است.


مدیر حوزه علمیه کرمانشاه ادامه داد: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد رشد صعودی توجه به مادیات و تجملات در آغاز زندگی مشترک بودیم و این امر به شدت در تقابل با سبک زندگی اسلامی قرار دارد.


وی تصریح کرد: قناعت زیربنای سبک زندگی اسلامی است، با در پیش گرفتن زندگی اسراف کارانه و تجمل گرایانه روز به روز بر فاصله طبقه مرفه جامعه و قشر ضعیف جامعه افزوده می شود و شکافی عظیم در این میان به وجود می آید.


حجت الاسلام موسوی تأکید کرد: طلاب و روحانیان به عنوان الگوهایی مناسب در سطح جامعه باید زندگی خود را بر مبنای سبک زندگی اسلامی بنا نهند و در این زمینه نیز همچون الگویی شاخص، در حد توان آیینه سیره و سبک زندگی ائمه اطهار علیهم السلام باشند.


مدیر حوزه علمیه کرمانشاه خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام با تغییر سبک زندگی اسلامی در کشور و افزایش تمایل نسل جوان به سبک زندگی غربی به دنبال تضعیف نظام اسلامی در کشور هستند که این هجمه ها باید توسط مسؤولان و فعالان عرصه فرهنگی کشور دفع شود.


وی در پایان گفت: طلاب و روحانیان نیز باید با گزینش زندگی مبتنی بر اسلام علاوه بر اینکه الگویی عملی برای جوانان به نمایش گذارند، فریضه محوله خود را نیز که همان ترویج و تبیین اندیشه های ناب اسلامی است به نحو احسن به انجام برسانند./857/202/ب2

ارسال نظرات