۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۳۲۰۹۰۹
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

تکریم حضرت زهرا از سوی خداوند و پیامبر اکرم

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به مقام و منزلت حضرت زهرا(س) و ضرورت تکریم و بزرگداشت ایشان از سوی امت اسلام، گفت: حضرت زهرا(س) از سوی خداوند و پیامبر اکرم(ص) مورد تکریم قرار گرفته است.
فاطمه الزهرا س

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حسن برومی، استاد حوزه علمیه و کارشناس مسائل دینی، با حضور در برنامه «بیت الاحزان» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) و اشاره به برپایی مجالس عزاء در ایام فاطمیه  گفت: برپایی مناسبات و مراسمها در برزگداشت، تکریم  و سوگواری اهل بیت روز به روز بیشتر شده و حضور مردم زیبنده و گرما دهنده این مجالس است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که برپایی مجالس برزگداشت، تکریم و سوگواری اهل بیت لطفی از سوی خداوند است، خاطرنشان کرد: جوانان گردانندگان مجالس عزاداری اهل بیت(ع) به ویژه در این ایام حضرت زهرا(س) هستند و هر کدام از آنها در حد بضاعت و توانایی خود به عزاداران و سوگواران خدمت رسانی می کنند.

 

کارشناس مسائل دینی اظهارداشت: حضرت زهرا(س) در دل ها جای گرفته و برگزاری مجالس عزاداری برای ایشان در کشورهای گوناگون نشان از محبت و ولایت شیعیان به وی و اهل بیت دارد.

 

حجت الاسلام برومی با بیان این که سخن گفتن درباره حضرت زهرا(س) با توجه به روایات اهل بیت که در آنها به تکریم و عظمت ایشان پرداخته اند، سخت است، افزود: حدیث«نحن حجج الله علی الخلق و امنا فاطمه حجه الله علینا» از امام صادق(ع) نشان از حجت حضرت زهرا(س) بر اهل بیت است.

 

وی با بیان این که اهل بیت(ع) با آسمان ها و وحی در ارتباط و هر آنچه که بخواهند برایشان مکشوف می گردد، ابرازداشت: حضرت زهرا(س) از اولین روز تولد بر وحدانیت خدا و نبوت پیامبر اکرم(ص) شهادت داده و شناخت بهتر آن حضرت با بررسی و جستجو در روایات بیان شده در شأن ایشان امکان پذیر است.

 

استاد حوزه علیمه با اشاره به آیه قرآنی «ضرب الله مثلا للذین آمنوا امرأه فرعون اذ قالت رب ابنی لی عندک بیتا فی الجنه و نجنی من فرعون...» تصریح کرد: افزون بر حضرت زهرا(س)، زن فرعون، حضرت مریم(س) و  حضرت خدیجه (س) کاملترین زنان روی زمین  هستند و این 3 تن با ایمان خود به مراتب اعلایی دست یافته و کاملترین زنان لقب گرفتند.

 

کارشناس مسائل دینی افزود:  حضرت زهرا(س) کامل‌ترین زن روی زمین از اول خلقت تا پایان آن بوده و از این سه زن بالاتر است و پیامبر اکرم(ص) در برخی احادیث در اشاره به ویژگی های خاص اهل بیت برترین سرور زنان جهان در همه دوره ها را از اهل بیت معرفی می نماید.

 

حجت الاسلام برومی با اشاره به آیه مباهله و حضور حضرت زهرا(س) در روز مباهله و پیشامدهای آن روز اظهارداشت: توسل به اهل بیت راهگشای مشکلات بوده و بزرگداشت و تکریم حضرت زهرا(س) از سوی خداوند و پیامبر اکرم(ص) صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به این که پیامبر اکرم(ص) خود را جان فشان حضرت زهرا(س) معرفی کرده است، خاطرنشان کرد: اقوال و افعال ایشان برای امت اسلام سنتی الهی و درس عبرت است و بزرگداشت حضرت زهرا(س) از سوی ایشان نشان دهنده لزوم احترام و بزرگداشت حضرت زهرا(س) از سوی امت اسلام است.

 

کارشناس مسائل دینی لزوم الگوبرداری زنان امروزی از حضرت زهرا(س) را خواستار شده و افزود: تحقیق و بررسی زندگانی آن حضرت در زمان کنونی ضروری و زنان عفت و پاکدامنی آن حضرت را مورد اهتمام قرار دهند./9456/203/ب2

ارسال نظرات