۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۳۲۰۹۵۹
وزیر اطلاعات:

وظیفه مسؤولان مقاوم کردن اقتصاد کشور در برابر ضربه بیگانگان است

خبرگزاری رسا ـ وزیر اطلاعات گفت: وظیفه مسؤولان نظام است که چرخ اقتصاد را مقاوم در برابر ضربه بیگانگان شکل داده و مسؤولان امنیتی و اطلاعاتی کشور نیز امنیت مردم را تامین کنند که عرصه عبودیت به سرانجام خود برسد.
حجت‌الاسلام سيدمحمود علوي وزير اطلاعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات بعد از ظهر امروز در همایش مسجد سنگر انقلاب که در سازمان حج و زیارت برگزار شد، ضمن تشکر از برگزار کنندگان همایش، گفت: از عرصه سربازی گمنام امام زمان(عج) در میان جمع شما سربازان گمنام عرصه فرهنگ شرفیاب شدم احساس کردم که مرزی بین این دو نوع سربازی وجود ندارد.

 

وی افزود: شما سربازان در عرصه فرهنگ نیز دلسوزانه کوشیده و تلاش می‌کنید تا کار اثرگذار در کانون فرهنگی را به سرانجام رسانید، انصافا کانون های فرهنگی مساجد کار بزرگی انجام می‌دهند، زیرا کار شما با عشق همراه است که رضای خدا را دنبال می‌کنید.

 

وزیر اطلاعات اظهار داشت: وقتی انسان برای رضای خدا کار کند آرامشی دست می‌یابد که با چیزی آن را عوض نمی‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی ضمن بیان اینکه اسلام به رشد جسم و روح انسان فکر می‌کند، گفت: در مقابله با دشمن اسلامی که چنین جامع است باید سنگر آن نیز مسجد باشد.

 

وی گفت: کانون‌ها فرهنگی مساجد نبض تپنده مسجد را زنده نگه داشته و در جهت عدالت روح عبودیت را در جامعه ترویج داده؛‌ در فرهنگ قرآنی ما آنچه سبب عبودیت می‌شود اقتصاد شکوفا و امنیت پایدار است.

 

وزیر اطلاعات ابراز کرد: وظیفه مسؤولان نظام است که چرخ اقتصاد را مقاوم در برابر ضربه بیگانگان شکل داده و مسؤولان امنیتی و اطلاعاتی کشور نیز امنیت مردم را تامین کنند که عرصه عبودیت به سرانجام خود برسد.

 

حجت‌الاسلام علوی خاطرنشان کرد: برای عبادت باید استرس از جامعه گرفته شود تا انسان‌ها به عبودیت پروردگار بپردازند.

 

وی عنوان کرد: در کشوری که خیر، امنیت و سلوک نهفته است و  آرامش دارد عرصه برای پررنگ شدن فرهنگ فراهم می‌شود.

 

وزیر اطلاعات اظهار داشت: خداوند برقراری آرامش در دل انسان‌ها را زیرساخت فرهنگی جامعه معرفی کرده است وقتی سکینه در دل‌های مومنان حاکم شود به ایمان آنها افزوده شده و پذیرای دلالت‌های فرهنگی می‌شوند و با میل و رغبت به سوی فرهنگ عبودیت رهسپار می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی افزود: شما مسؤولان کانون‌های فرهنگی مساجد این مسؤولیت را به دوش می‌کشید بنابراین دو مجموعه وزارت اطلاعات و کانون فرهنگی و هنری مساجد مکمل یکدیگر هستند و ما افتخار داریم که خدمتگزار شما باشیم.

 

وی گفت: کار فرهنگی در بیانات ائمه معصومین(ع) از جایگاه بسیار ارزشمندی برخوردار است، خداوند هدایت انسان‌ها را واجب معرفی کرده است، خداوند به پیامبر خود امر می‌کند که همراه با حکمت آنها را هدایت کند، انسان‌های دچار غفلت را بیدار کرده و آنها را همراه با بصیرت به راه درست هدایت کند.

 

وزیر اطلاعات ابراز کرد: پیامبر(ص) خطاب به امیرمومنان علی(ع) می‌فرمایند: اگر خداوند یک انسان را به وسیله تو هدایت کند ارزش آن از تمام آنچه خورشید بر آن طلوع می‌کند بیشتر است انسانی که سبب تحقق زندگی اسلامی در وجود دیگری شود بهشت بر او واجب می‌شود.

 

حجت‌الاسلام علوی خاطرنشان کرد: خداوند پاداش مشترک به دعوت کننده و دعوت شده خواهد داد وقتی انسانی کسی را به راه راست دعوت کند دعوت شده هر عمل خیری انجام دهد خداوند دعوت کننده را با او شریک می کند بدون اینکه از پاداش دعوت شده کم کند.

 

وی عنوان کرد: بهترین اشخاص کسانی هستند که مردم را به راه راست دست دعوت کنند بهترین اشخاص کسانی هستند که انسان‌ها را به راه خدا دعوت کرده و خدا را محبوب بندگان می‌کنند، تا با عشق و محبت خداوند را ستایش و بندگی کنند.

 

وزیر اطلاعات اظهار داشت: کسی که به سراغ آموختن علم برود و راهکار آن را فراگیرد در روز قیامت فاصله او با انبیا الهی یک درجه است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی بیان داشت: امام رضا(ع) می‌فرمایند: خداوند مهر و محبت خود را نصیب کسی می‌کند که امر ما را احیا کند، به این نحو که آنان را با اقیانوس بی‌گران علم ما آشنا کرده و علم ما را به مردم یاد بدهد، اگر مردم با زیبایی‌های کلام ما آشنا شوند خود به دنبال ما خواهند آمد.

 

وی گفت: سرمایه ما علما آیات الهی و سخنان معصومین(ع) است، مردم عاشق روایات ائمه هستند این را در منبرهای خود افزایش دهیم آیات الهی در بیانات ائمه معصومین(ع) می‌درخشد بیان خود را با درخشش بیانات ائمه معصومین(ع) نورانی کنیم.

 

وزیر اطلاعات ابراز کرد: امروز مرزبانی از مرز عقاید از مرز واجب کفایی گذشته است چرا که خطرات سنگینی فکر، ایمان و اندیشه جامعه ایمانی ما را تهدید می‌کند.

 

وی عنوان کرد: اقدامات فرهنگی بر عهده همه ما طلاب و شما کانون های مساجد است که راهبرد جذب حداکثری داشته باشیم، امام صادق(ع) می‌فرمایند: علمای شیعه سنگربانان فکر و عقیده شیعه ما هستند آنها را از اینکه ابلیس بر آنها مسلح شوند محافظت می‌کنند.

 

وزیر اطلاعات اظهار داشت: امروز ما باید در عرصه جنگ نرم، سنگرهای جهاد را با عقلانیت و هوشمندی با جاذبه و نه دافعه با اغنا نسل جوان را با اسلام پیوند دهیم، با گنج عظیم اهل بیت(ع) آنان را آشنا کنیم تا بیمه شود و ویروس های ابلیسی فکر و اندیشه جوانان را تحت تاثیر قرار ندهد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی بیان داشت: اخلاق به عنوان تکلیف برای ما مطرح شده است انسان‌ها نیاز به نقشه راه دارند و این نقشه هم باید منطبق با نیازهای انسان باشد بنابراین با شناخت این نیازها از روزنه معارف الهی کار تبلیغ را انجام دهیم.

 

وی گفت: تبلیغ سنگربانی مرزبانان عقیده جامعه است که اگر منطبق با سلایق افراد نباشد آسیب‌پذیری فرهنگ ما امری جدی است که رهبری نیز بر آن هشدار دادند زیرا ما با دشمنی روبرو هستیم که به همه چیز مجهز است.

 

وزیر اطلاعات ابراز کرد: در زمینه شعر ادبیات داستانی تئاتر در همه این زمینه‌ها کانون ها فرهنگی هنری مساجد اقدامات خوبی داشتند ما از اثرگذاری هنر در عرصه فرهنگ نباید غفلت کنیم دشمنان ما از ابزار هنر مانند تئاتر سینما به کار گرفتند تا جوانان ما را از ما بگیرند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) فرمودند: اگر نباشند علمایی که در زمان غیبت وظیفه هدایت انسان‌ها را برعهده می‌گیرند و بندگان مستضعف الهی را در عرصه فکر و عقیده را نجات می‌دهند و از دام ابلیس نجات می‌دهند همه از دین خدا برمی‌گشتند.

 

وی عنوان کرد: امروز پایبندی جوانان ما مدیون تلاش های شما علما و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است، اگر ما ارزش‌های اسلامی را در جامعه ترویج دهیم آن را واکسینه می‌کنیم، در ابتدا نیز باید خود را بسازیم.

 

وزیر اطلاعات اظهار داشت: کسی که در جایگاه امامت معصوم(ع) قرار می‌گیرد باید به تأدیب و تربیت نفس خود پیش از تادیب و تربیت دیگران بپردازد و اثرگذاری عمل او بیش از اثرگذاری زبان او باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی بیان داشت: انسان از محبت تاثیر می‌پذیرد، بیشترین اثرگذاری پیامبر(ص) بر امت با اخلاق خوش و خلق عظیم ایشان بود، حرکت ما در هر بخشی از زندگی باید جلوه‌ای رفتار و اخلاق پیامبر(ص) باشد./807/201/ب1

ارسال نظرات