۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۳۲۱۰۷۴
آیت الله مکارم شیرازی:

اتحادیه عرب با مصوبات شرم آور نمی تواند افتخارات حزب الله را پنهان کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که اتحادیه عرب با مصوبات شرم آور نمی تواند افتخارات حزب الله لبنان را پنهان کند، گفت: اگر حزب الله نبود اسرائیل همه آنها را بدبخت کرده بود.
درس خارج فقه آيت الله مکارم شيرازي در مسجد اعظم قم درس خارج فقه آيت الله مکارم شيرازي در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در آغاز درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، به تروریست خواندن حزب الله لبنان از سوی برخی از اعراب واکنش نشان داد.
 
وی گفت: یکی از عجایبی که اخیرا از سوی جمعی از سران عرب دیده شد این است که نشستند و تصویب کردند که حزب الله لبنان جزو گروه های تروریستی است!
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: حزب الله بزرگ ترین افتخار اعراب است که اگر نبود اسرائیل همه آنها را بدبخت کرده بود، در تاریخ عرب به شجاعت آنها کمتر دیده شده است، حزب الله افسانه شکست ناپذیری اسرائیل را در هم شکست.
 
وی با اشاره به استقبال فوری رژیم غاصب اسرائیل از پیشنهاد اعراب، گفت: یکی از روزنامه های معروف عربی نوشته بود به قدری جمعی از سران عرب سر سپرده اسرائیل شده اند که اگر روزی بشنوید نخست وزیر این رژیم دبیرکل اتحادیه عرب شده نباید تعجب کرد.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: بنده می گویم هم اکنون اسرائیل دبیر کل اتحادیه عرب است منتهی به طور غیر رسمی. بهترین نشانه این سخن این است که سر سخت ترین دشمنان اسرائیل را تروریست می دانند.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: قرآن مجید در آیه 22 سوره مجادله می فرماید: «آنهایی که طرح دوستی با دشمنان خدا و پیامبر می ریزند ایمان به خدا و روز قیامت ندارند» اگر داشتند با کسی که قبلۀ اول آنها را گرفته و سرزمین های آنها را غصب کرده و صاحبان سرزمین را آواره نموده و سال ها به صورت آواره در کشورهای دیگر زندگی می کنند و همه روز جوانان مسلمان را به قتل می رسانند و خانه های آنان را ویران می کنند طرح دوستی نمی ریختند.
 
وی تاکید کرد: آنها بدانند هرگز نمی توانند با این مصوبات شرم آور افتخارات حزب الله را پنهان کنند؛ حزب الله همچنان قهرمان می ماند و آنها نام ننگی در تاریخ برای خود می گذارند.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به بیان نکات اخلاقی پرداخت و با اشاره به روایاتی، با بیان این که تمام نعمت ها و مواهب الهی آفاتی دارد که باید مراقب آن بود، گفت: ثروت، علم، جمال و قدرت هر کدام آفت هایی دارد که باید همواره مراقب بود نکند نعمت تبدیل به نقمت و از دست ما گرفته شود.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی هوا پرستی را دشمن دین و دنیای انسان دانست و گفت: هوا پرستی حتی دینداران را نیز به پرتگاه ها می کشاند، در طول تاریخ بسیار بوده اند افرادی که دین دار بوده اند اما بر اثر آفت هوا پرستی دچار سقوط شده اند.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان با تسلیت ایام فاطمیه، خاطرنشان کرد: همه به این ایام احترام می گذارند و در مجالس و محافل عزاداری شرکت می کنند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات