۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۳۲۱۱۲۹
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه نجف آباد:

وظیفه حوزه‌های علمیه پیاده‌کردن سبک زندگی فاطمی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام احمدی با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) و وظیفه حوزه‌های علمیه در پیاده کردن سبک زندگی اسلامی، گفت: لسان آیات الهی و ائمه معصومین(ع) بیان حقیقت بی مثال فاطمه است و سوره هل‌اتی نمایش فاطمه زهرا(س) به عنوان محور و الگوی خانواده و سبک زندگی فاطمی است.
حضرت زهرا (س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام شمس الدین احمدی، نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه نجف آباد، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب حوزه فاطمیه نجف آباد،  با تسلیت ایام شهادت مظلومانه فاطمه زهرا(س) و وظیفه شیعه در قدردانی نعمت اهل بیت و امامت و ولایت گفت: فاطمه یگانه بانوی جهان اسلام که در تمام ابعاد شخصیتی سرآمد عصر خود و همه زمان ها بود.

 

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س)، افزود: لسان آیات الهی و ائمه معصومین بیان حقیقت بی مثال فاطمه است و سوره هل اتی نمایش فاطمه زهرا به عنوان محور و الگوی خانواده ترسیم شده است، چنان که حضرت در همسرداری حضرت علی را این گونه خطاب می کردند، «رُوحی لروحِکَ الْفِداءُ»، ای علی در تمام فراز و نشیب های زندگی با تو هستم.

 

حجت الاسلام احمدی با اشاره به یکی از ابعاد بی نظیر حضرت زهرا و حضور ایشان در صحنه اجتماع بیان داشت: یکی از دغدغه های حضرت زهرا در تمام مدت کوتاه عمرشان، راهنمایی جامعه به عنوان یک زن بود که در این بعد کمتر مورد توجه و بررسی واقع شده و حال آن که مرد محور حرکت در جامعه است، حضرت وارد صحنه اجتماع می شود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: فاطمه محور حرکت جامعه خودش بود و در دو خطبه حضرت که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، حتی یک لحظه احساس ضعف نکرد، حتی یکبار از خودش سخنی نگفت و تمام دغدغه اش رسالت، نبوت، امامت و ولایت و بیان راه مستقیم برای مردم بود.

 

بصیرت و آینده نگری، شاخصه بارز حضرت زهرا است

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه نجف آباد، بصیرت و آینده نگری حضرت را از دیگر ابعاد شخصیتی زهرا بیان کرد و گفت: اگر حضرت برای گرفتن حق ولایت حضرت علی، به در خانه تک تک انصار و مجاهدین رفت، به خاطر واقعه کربلا و خانه نشینی ائمه معصومین و تسلط بنی امیه و بنی عباس بود و حضرت مسیری را می دید که چه بازی هایی با سراسر نور بعثت انجام می دهند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: دغدغه حضرت این بود که همانند یک متفکر تمام تحولات آینده را پیش بینی می کردند و این رسالت فاطمه بود تا نگذارد مسیر انقلاب و بعثت عوض شود چنان که حتی بعد از به حکومت رسیدن حضرت علی اهل سنت او را به عنوان یک خلیفه قبول داشتند.

 

حجت الاسلام احمدی با بیان این که سوره هل اتی سبک زندگی دینی فاطمه را بیان می کند، خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه های امروز جامعه اسلامی که رهبر معظم انقلاب نیز بارها به آن تأکید کرده اند، سبک زندگی اسلامی است که تمام ابعاد آن در آیات قرآن در بیان خانواده های نمونه معرفی شده و تنها نیازمند محققان و طلابی است که آن را در جامعه عملیاتی کنند.

 

وی در ادامه بیان داشت: اگر شما طلاب و حوزه های علمیه در زمینه سبک زندگی اسلامی کار نکنید، فیلم های هالیودی خانواده های بی دین را به عنوان سبک زندگی معرفی می کند، خانوده ای که غیرت، باور، دین، در آن نیست و امروز یکی از نیازهای جامعه انجام چنین تحقیقاتی است.

 

حوزه‌های علمیه باید متولی نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی باشند

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه نجف آباد اصلی ترین پیامد دوری از سبک زندگی اسلامی را افزایش مشکلات اجتماعی بیان داشت و افزود: هر چه از زندگی فاطمی، اهل بیت دور شویم مشکلات زیاد خواهد شد، حتی اگر از نظر اقتصادی رشد کنیم ولی از نظر اعتقادی رشد نکنیم، مشکلات زندگی مضاعف خواهد شد و حضرت فاطمه ثابت کرد که با داشتن کمترین ها می توان بهترین زندگی را داشت.

 

وی با تأکید بر بحث تربیت فرزندان با توجه به سبک زندگی فاطمی گفت: زهرا مرضیه الگوی تمام معیار برای مردان و زنانی است که امروز ادعا دارند که مسلمان هستند و نباید از این خانواده جدا و آن را رها کنیم و در غربت قرار دهیم و تربیت نسل قانع و سپاسگذار باید در رأس برنامه های تربیتی قرار گیرد.

 

حجت الاسلام احمدی مهم‌ترین پایگاه عملیاتی کردن سبک زندگی فاطمی را حوزه ها برشمرد و افزود: ساختار دانشگاه برای تحقق چنین امری قابلیت ندارد و این وظیفه حوزه است که باید از این مکتب و زندگی فاطمی دفاع کند و با وجود تمام مشکلات امروز هیچ مشکلی به اندازه بی دینی سخت نیست.

 

وی در ادامه بیان داشت: ترقی و پیشرفت در تمام زمینه بدون داشتن اخلاق و دین هیچ تأثیری ندارد و باید به این مرحله برسیم که با تغییر وضعیت شهری، اخلاقیات مردم نیز به سمت سبک زندگی اسلامی تغییر کند و این شما طلاب هستند که در این زمینه بیشترین نقش را ایفا می کنید./1306/203/ب2

ارسال نظرات