۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۳۲۱۱۵۹
مسؤول واحد قرآن و تهذیب حوزه علمیه اصفهان:

نسخه شفای تمام دردهای بشر در قرآن کریم نهفته است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام غزالی خواندن قرآن را مقدمه فهم قرآن دانست و گفت: البته نباید در قرائت صرف قرآن بمانیم، بلکه باید بتوانیم آیات قرآن را کاربردی کنیم و از آن برای حل مشکلات جامعه استفاده کنیم، نسخه شفای تمام دردهای بشر در قرآن کریم نهفته است، اکنون برنامه های زیادی در حوزه علمیه اصفهان در راستای گسترش فرهنگ قرآنی در دست اقدام است.
حجت الاسلام حسن غزالي

حجت الاسلام حسن غزالی، مسؤول واحد قرآن و تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با راهکارهای گسترش فرهنگ قرآنی و رجوع مردم به قرآن، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: خواندن قرآن مقدمه فهم قرآن است.

 

وی ادامه داد: باید قرآن را بخوانیم و در آیات آن تدبر و تفکر کنیم، برخی می‌گویند خواندن قرآن به تنهایی فایده‌ای ندارد ولی همان تلاوت قرآن هم آثار و برکات زیادی دارد و باید با آیات آن مأنوس شویم، در حوزه‌های علمیه نیز باید بیشتر به قرآن پرداخته شود، به ویژه باید به متن قرآن توجه شود.

 

مسؤول واحد قرآن و تهذیب حوزه علمیه اصفهان افزود: اینکه منشأ علوم حوزوی قرآن است، درست است، ولی باید به خود قرآن بیشتر پرداخته شود، خوشبختانه کارهای خوبی در حوزه علمیه انجام شده است و در دست اقدام است، در دانشگاه‌ها و مدارس و همه مراکز علمی و فرهنگی نیز باید در راستای گسترش تعالیم قرآن تلاش کنند.

 

حجت الاسلام غزالی تصریح کرد: طلاب سعی کنند که از خود قرآن و آیات آن بهره ببرند و آیات قرآن را در جامعه کاربردی کنند، نسخه شفای تمام دردهای بشر در قرآن کریم نهفته است و نباید آن را در جای دیگر جست‌وجو کنیم.

 

وی  بیان داشت: نباید در قرائت صرف قرآن بمانیم، بلکه باید بتوانیم از آیات قرآن برای حل مشکلات و معضلات جامعه استفاده کنیم، در حال حاضر برنامه‌های زیادی در حوزه علمیه اصفهان در راستای گسترش فرهنگ قرآنی در دست اقدام است.

 

مسؤول واحد قرآن و تهذیب حوزه علمیه اصفهان بیان داشت: به دلیل محدودیتی که در حفظ کل قرآن برای طلاب وجود دارد حفظ موضوعی قرآن از جمله مواردی است که در حوزه علمیه به آن توجه ویژه ای شده است و از آنجایی که هر طلبه باید حداقل سیصد موضوع قرآنی را از حفظ داشته باشد اهمیت حفظ موضوعی بیشتر احساس می شود./869/302/ب2

ارسال نظرات