۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۳۲۱۱۷۴

برنامه‌های نوروزی امامزاده سیدمحمد جلفا اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر دفتر نمایندگی اوقاف جلفا با بیان این‌که امام‌زاده سید محمد(ع) ظرفیت اسکان 250 خانوار را دارد، گفت: طرح نوروزی امامزده سیدمحمد از 28 اسفند آغاز و تا 15 فروردین 95 ادامه خواهد داشت.
امامزاده

حجت‏ الاسلام سیدمحمدتقی عمادی، مدیر دفتر نمایندگی اوقاف شهرستان جلفا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: گردشگری مذهبی از طرح‌های مهمی است که در صورت توسعه و نوسازی امامزاده‌ها می‌تواند مورد استقبال قرار گیرد و مسؤولان اوقاف هم در این حوزه جدی هستند.


وی خاطرنشان کرد: جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و انس مردم با امامزادگان برنامه آرامش بهاری انجام می‌شود و از دیگر برنامه‌های ترتیب داده شده برای تحویل سال نو برنامه روخوانی و روانخوانی قرآن، برگزاری مراسم تحویل سال نو، پخش زنده پیام نوروزی مقام معظم رهبری در دستور کار است.


حجت ‎ ‏‏الاسلام عمادی از برنامه ‎ ‏های آغاز مراسم تحویل سال جدید گفت و اضافه کرد: با حضور یکی از روحانیان اعزامی از شهرستان قم، حاضران در مراسم تحویل سال می ‏توانند پاسخ سؤالات خود را در زمینه ‎ های مختلف دریافت کنند که زمان اجرای این طرح از 28 اسفند سال 94 تا 15 فروردین 95 خواهد بود.


عمادی از ضرورت فراهم آوردن زیرساخت ‎های لازم جهت انجام کارهای فرهنگی در بقاع متبرکه گفت و یادآور شد: توسعه و تجهیز بقاع متبرکه امکان بیشتری را برای انجام برنامه‏ ‎های فرهنگی و مذهبی در این اماکن مقدس فراهم می ‏کند.


وی بقاع متبرکه را گنجینه ای ارزشمند دانست و افزود: بقاع متبرکه گنجینه‎ ای ارزشمند برای تبیین حقانیت ائمه اطهار(ع) به شمار می‏آیند و نقش مهمی در هدایت فکری و معنوی جامعه و ترویج تعالیم اسلامی ایفا می کنند که همواره در طول تاریخ به عنوان مراکزی مهم و اثر‌گذار موجب حفظ وحدت و انسجام اقوام مختلف شده‌اند.


وی ادامه داد: علاوه بر برنامه‌های فرهنگی، برنامه‌های عمرانی از جمله کف‌سازی امام‌زاده سید محمدآقا(ع) انجام پذیرفته است. همچنین طرح «حرم تا حرم در شهرستان جلفا بین بقاع متبرکه امامزادگان سید شعیب(ع) و سید محمدآقا(ع) انجام خواهد گرفت که با تحقق این طرح گردشگری جلفا چندین برابر خواهد شد.


حجت ‏‏الاسلام عمادی با اشاره به امکانات موجود برای اسکان زائران امامزاده سیدمحمد جلفا تأکید کرد: امام‌زاده سیدمحمد(ع) ظرفیت اسکان 250 خانوار را دارد و می‎ ‏توان گفت که اداره اوقاف شهرستان جلفا در امر گردشگری و زائرسرا، جزء برترین‏ ‎ها به حساب می‏آید.


مدیر دفتر نمایندگی اوقاف شهرستان جلفا درخصوص مشکلات آن نهاد نیز گفت: با در نظر گرفتن بودجه نه چندان قابل توجه برای نوسازی و نگهداری بهینه مساجد، عدم حمایت کافی برای حفظ این اماکن متبرکه را می‎ توانیم از عمده‌ترین مشکلات شهرستان جلفا قلمداد کنیم./935/103/ب3

ارسال نظرات