۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۳۲۱۱۸۱
مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم:

طرح سفیران محبت کمک بزرگی به سلامت معنوی بیماران می کند/ ارائه 4838 مشاوره دینی در بیمارستان های قم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام طاهری‌خرم آبادی در رابطه با طرح سفیران محبت که طی چند ماه گذشته در بیمارستان های قم در حال اجرا است، گفت: در این طرح دانشگاه علوم پزشکی قم پیش قدم شد و تصمیم گرفت علاوه بر لزوم رسیدگی به سلامت جسمی افراد، توجه خوبی به سلامت معنوی بیماران داشته باشد.
حجت الاسلام طاهري‌خرم آبادي، مسئول نهاد نمايندگي رهبر معظم انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام طاهری‌خرم آبادی، مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم، در دومین نشست شورای امر به معروف دانشگاه علوم پزشکی قم که در سالن همایش های امام علی(ع) این دانشگاه برگزار شد، با بیان این که در دوره آخرالزمان تهدیدهای فراوانی در کنار فرصت های موجود قرار دارد، عنوان داشت: شخصی از امیرمؤمنان در ارتباط با نشانه‌های دجال و آخرالزمان سؤال کرد که حضرت فرمودند: آخرالزمان وقتی است که نماز در آن زمان فوت می شود، امانات ضایع می شود، دورغ، ربا، رشوه پررنگ می گردد و ساختمان های بلند، دین فروشی، رییس شدن سفیهان، کم شدن صله رحم، و غلبه هوا و هوسو قتل و خونریزی در آن فراوان است و فسق و فجور در آن زیاد است.

 

وی ادامه داد: همین تهدیدها می‌تواند تبدیل به فرصت شود؛ اگر به دستورات قرآن عمل کنیم و به وظایف دینی خودمان که در رأس همه فروضات امر به معروف است جامه عمل بپوشیم می توانیم این تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده و ناهنجاری های موجود را بکاهیم.

 

حجت الاسلام طاهری‌خرم آبادی در رابطه با طرح سفیران محبت که چندماه گذشته در بیمارستان‌های قم در حال اجرا است، اظهار داشت:  به شکر خدا در این طرح دانشگاه علوم پزشکی قم پیش قدم شد و تصمیم گرفت علاوه بر لزوم رسیدگی به سلامت جسمی افراد، توجه خوبی به سلامت معنوی بیماران داشته باشد و در کنار آن حرکت برای اصلاح ساختار اداری بیمارستان ها را در دستور کار خود قرار دهد و گامی به سوی اجرایی شدن انطباق امور فنی پزشکی با شرع مقدس اسلام بردارد.

 

وی در توضیح این طرح، ابراز کرد: در این طرح به امور مختلفی از جمله مشاوره دینی، اخلاقی و خانوادگی و پاسخگویی شرعی به سؤالات بیماران قرار دارد که در این طرح 9 نفر از سفیران محبت برادران طلبه و دو نفر از خانم های حوزوی و به کار گرفته شدند و تا امروز مجموعا 4 هزار و 838 مشاوره ارائه شده است که این امر در بیمارستان های مختلف قم انجام شده است.

 

مسؤول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه علوم پزشکی قم، افزود: بیان احکام برای بیماران، مشاوره های تسکینی قبل از عمل، مشاوره‌های دینی، اخلاقی و شرعی و آموزش احکام به بیماران و همراه بیماران نیز از هداف دیگر این طرح بوده است که تا به امروز 2 هزار و 210 مورد در این زمینه فعالیت شده است به این صورت که روحانی بالای سر مریض حاضر می شود و با او صحبتی صمیمانه انجام می دهد.

 

وی با اشاره به ملاقات‌های صمیمانه به عنوان یکی دیگر از اهداف اصلی طرح سفیران محبت، خاطرنشان کرد: سرکشی از بیماران جدای از آموزش‌های دینی در اعیاد، روزهای تعطیل و عصرها که عمدتا لحظات تنهایی بیمار به شمار می رود در دستور کار این طرح قرار دارد به گونه ای که تا کنون 2 هزار و 234 مورد ملاقات داشته ایم که به طور متوسسط روزانه 10 نفر از بیماران سرکشی شده اند.

 

حجت الاسلام طاهری‌خرم آبادی با اشاره به برنامه های فرهنگی این طرح، اضافه کرد: مشارکت در برنامه‌های مناسبتی، اردوهای مختلف، حلقه‌های صالحین، حلقه معرفت، برگزاری زیارت عاشورا و دیگر موارد که در کل 600 برنامه فرهنگی داشته ایم.

 

وی با اشاره به سایر برنامه‌های طرح سفیران محبت، یادآور شد: در سایر برنامه‌های این طرح، نماز جماعت، تفسیر سه دقیقه‌ای قرآن، تجهیز نمازخانه‌ها به مفاتیح، قرآن، مهر و سنگ تیمم و همچنین حضور در ابتدای کلاس دانشجویان و خوابگاه‌ها به صورت نشست‌های صمیمانه قرار دارد.

 

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد : ما در این طرح برگزاری کلاس های آموزشی در سه مرکز آموزشی ایزدی، نکویی و شهید بهشتی برای کارکنان داشتیم که در این کلاس ها سه موضوع امر به معروف، تکریم ارباب رجوع و ازدواج تأکید می‌شد.

 

وی در پایان با تقدیر و تشکر از مجریان این طرح، ابراز داشت: مبلغان ما در این طرح جز ترویج احکام دین و شریعت و کمک به ارتقاء نظم و معنویت و فرهنگ سلامت معنوی کار دیگری را دنبال نکرده اند و هیچ گاه سلیقه های شخصی خود را اعمال نکرده و وارد مسائل جناحی و گروهی نشده اند./1330/202/ب2

ارسال نظرات